Shadow Geadopteerd

Lieve, onzekere hond.

Shadow heeft het niet makkelijk gehad in zijn leven. Hij is via een broodfokker gekocht, die beweerde dat hij toen 8 weken oud was. De dierenarts stelde echter vast dat hij toen niet ouder dan 4 weken was. Op zo'n jonge leeftijd weggehaald worden bij je moeder heeft natuurlijk grote gevolgen voor de ontwikkeling. Zo ook bij Shadow. Hij was erg onzeker en kreeg in het gezin waar hij woonde daar bovenop te weinig sturing. Zo wist hij helemaal niet meer wat van hem verwacht werd en begon hij uit te vallen naar alles wat eng was; andere honden, vreemde mensen. Dit is dan ook de reden waarom hij is afgestaan.

We zijn nu heel hard aan de slag met Shadow en hij gaat goed vooruit. Helaas moet hij van heel ver komen, dus de onzekerheid is nog altijd merkbaar bij hem. We blijven hier dagelijks flink mee trainen, zodat hij zich zelfverzekerd en zelfbewust kan gaan ontwikkelen.

Shadow zoekt een rustig gezin, dat begrip op kan brengen voor zijn verleden, zonder hierin te blijven hangen. Dat hem de sturing, rust en geduld kan geven, die hij zo hard nodig heeft om zich telkens weer wat verder te ontwikkelen en van zijn angsten te ontdoen. Shadow kan goed bij andere honden geplaatst worden. Zeker een zelfverzekerd teefje zou zijn groei flink kunnen helpen. Kinderen vindt hij nog wat spannend, maar met kalme begeleiding gaat dit prima. Eens hij ze kent, is hij de liefste voor ze.

Labrador x Beauceron

25/12/2015