Smokey Geadopteerd

Lieve, vriendelijke, soms nog wat drukke hond. Smokey is bij ons terechtgekomen via de dierenpolitie, omdat hij bij een jongen terecht was gekomen die niet meer voor hem kon zorgen. Deze jongen had hem weer van iemand anders gekregen, omdat Smokey agressie naar andere honden zou vertonen. Smokey kreeg te weinig rust en sturing, waardoor hij overprikkeld raakte en dit uitte hij richting andere honden.

Eenmaal hier ontwikkelde Smokey zich al snel als een fijne, lieve hond. Menselijke aandacht vindt hij soms nog wat moeilijk, waardoor hij hier wat druk van kan worden. Wij trainen hier nu hard op. Andere honden passeert hij zonder problemen. Als een andere hond naar hem uitvalt, vindt hij dit wel spannend, maar hij reageert er niet op, wanneer de geleider niet gespannen raakt. Het ontmoeten van andere honden vindt hij wel nog wat spannend, dus daar oefenen we nu flink mee. Smokey laat een groot leervermogen zien, dus we twijfelen er niet aan dat hij dit ook snel oppikt.

Smokey zoekt kalme, consequente eigenaren met een groot verantwoordelijkheidsgevoel, die Smokey kunnen bieden wat hij nodig heeft, zonder hun eigen behoeften daarbij op de eerste plek te zetten.

Kruising Stafford

17/11/2010