Babs Ter adoptie

Super lieve, wat onzekere hond.

Babs is door haar vorige baasjes met 13 weken uit Tsjechië gehaald. Ze komt dan ook hoogstwaarschijnlijk uit de broodfok. Het vorige gezin had al een Kangal teef van nu 9 jaar oud. Beide honden kregen weinig sturing en begeleiding in huis, wat resulteerde in allerlei klein probleemgedrag, wat de baasjes niet storend en soms zelfs wel grappig  vonden, maar de honden wel veel stress gaf. Doordat er door onwetendheid niet ingegrepen werd bij al deze stress-signalen (Babs claimde de man des huizes bijvoorbeeld, de Kangal deed dit dan weer meer bij de vrouw des huizes) bouwde de spanning verder op en dit resulteerde uiteindelijk dat de twee teefjes met elkaar gingen vechten. Daar de Kangal al 9 jaar was, was dit natuurlijk geen match voor Babs. Babs is dan ook per toeval op ons pad gekomen: toen wij voor een andere afspraak naar de dierenarts moesten, lag de Kangal in de wachtkamer omdat ze in slaap was gemaakt om haar wondjes te verzorgen. Na gevraagd te hebben wat er was gebeurd, werd het hele verhaal duidelijk en werd verteld dat Babs die middag ingeslapen zou worden. Dat vonden wij natuurlijk geen goed plan, omdat dit geheel buiten Babs haar schuld om was. Gelukkig hebben de baasjes toen besloten haar bij ons af te staan i.p.v. in te laten slapen.

Eenmaal bij ons was duidelijk dat Babs erg angstig was. Ze had duidelijk niet veel gezien van de wereld en liep continu in een vlucht met haar staart tussen haar benen. Op andere honden of dieren reageerde ze verder niet en ook naar ons was ze terughoudend maar vriendelijk.
We zijn dan ook flink met dit meisje gaan trainen en oefenen en ze gaat goed vooruit. Ze is al veel minder angstig, loopt lekker aan de lijn, zowel alleen als in een groep en schrikt al veel minder vaak en erg. Alleen wanneer er iemand van achter haar komt vindt ze dat soms nog spannend.
Ze is heel sociaal naar onze andere honden en reageert er eigenlijk niet op, zowel aan de lijn als van de lijn.

Voor Babs zijn we op zoek naar een leuk gezin dat haar rust en veiligheid wil bieden. In huis zal ze in het begin nog niet veel vrijheid aan kunnen, omdat ze dan buitenshuis weer angstig zal worden. Het is dus belangrijk dat ze in een niet te druk huishouden terechtkomt, waar een ontspannen sfeer hangt en waar men haar de tijd geeft en goed begeleidt. Haar niet teveel zelf laten uitzoeken, want daar wordt ze erg onzeker van. Ze kan prima bij een andere hond geplaatst worden, liefst een stabiele reu dan. Met de juiste begeleiding kan ze uiteindelijk ook waarschijnlijk wel bij katten of andere kleine huisdieren geplaatst worden. Wij plaatsen Babs voor haar rust niet bij hele kleine of hele drukke kinderen.

Tosa Inu

Teef - gesteriliseerd