Babs Geadopteerd

Super lieve, wat onzekere hond.

Babs is door haar vorige baasjes met 13 weken uit Tsjechië gehaald. Ze heeft geen officiële papieren van een fokker. Het vorige gezin had al een Kangal teef van nu 9 jaar oud. Beide teven waren niet gesteriliseerd, wat onderling voor spanningen zorgde. Hierdoor zijn er meerdere gevechten geweest tussen Babs en de Kangal. Daar de Kangal al 9 jaar was en Babs nog in de bloei van haar leven, kon de Kangal natuurlijk niet tegen Babs op, waardoor dit tot verwondingen kon leiden. Babs is dan ook per toeval op ons pad gekomen: toen wij voor een andere afspraak naar de dierenarts moesten, lag de Kangal in de wachtkamer omdat ze in slaap was gemaakt om haar wondjes te verzorgen. Na gevraagd te hebben wat er was gebeurd, werd het hele verhaal duidelijk en werd verteld dat Babs die middag ingeslapen zou worden. Dat vonden wij natuurlijk geen goed plan, omdat dit geheel buiten Babs haar schuld om was. Gelukkig hebben de baasjes toen besloten haar bij ons af te staan i.p.v. in te laten slapen.

Eenmaal bij ons was duidelijk dat Babs erg angstig was. Ze liep continu in een vlucht met haar staart tussen haar benen. Op andere honden of dieren reageerde ze verder niet en ook naar ons was ze terughoudend maar vriendelijk.
We zijn dan ook flink met dit meisje gaan trainen en oefenen en ze gaat goed vooruit. Ze is al veel minder angstig, loopt lekker aan de lijn, zowel alleen als in een groep en schrikt al veel minder vaak en erg. Alleen wanneer er iemand van achter haar komt vindt ze dat soms nog spannend.
Ze is heel sociaal naar onze andere honden en reageert er eigenlijk niet op, zowel aan de lijn als van de lijn.

Voor Babs zijn we op zoek naar een leuk gezin dat haar rust en veiligheid wil bieden. In huis zal ze in het begin nog niet veel vrijheid aan kunnen, omdat ze dan buitenshuis weer angstig zal worden. Het is dus belangrijk dat ze in een niet te druk huishouden terechtkomt, waar een ontspannen sfeer hangt en waar men haar de tijd geeft en goed begeleidt. Haar niet teveel zelf laten uitzoeken, want daar wordt ze erg onzeker van. Ze kan prima bij een andere hond geplaatst worden, liefst een stabiele reu dan. Met de juiste begeleiding kan ze uiteindelijk ook waarschijnlijk wel bij katten of andere kleine huisdieren geplaatst worden. Wij plaatsen Babs voor haar rust niet bij hele kleine of hele drukke kinderen.

Tosa Inu

Teef - gesteriliseerd