Bailey Geadopteerd

Lieve, aandoenlijke, jonge hond.

Bailey is samen met zijn broertje Tyson als pup bij zijn vorige baasje terechtgekomen. Door persoonlijke problemen kon hun baasje niet meer goed voor ze zorgen. Ze werden niet uitgelaten en lagen of vastgebonden in de tuin of waren los, maar dan ontsnapten ze samen regelmatig uit huis en belaagden ze de honden uit de buurt. Gelukkig zonder deze noemenswaardige schade toe te brengen. De buurtbewoners hebben uiteindelijk de politie ingeschakeld omdat het zo niet langer kon. Ze zijn door de dierenpolitie in beslag genomen en zo bij ons terechtgekomen.

Bailey is een super lieve en zachtaardige hond. Hij heeft in zijn leven natuurlijk weinig grenzen gekregen en kon, zeker toen hij net bij ons was hierdoor soms wat impulsief reageren. Ook had hij weinig van de wereld gezien waardoor hij nog heel veel spannend vond. Vreemde honden, vogels, schapen, nieuwe plekken, e.d. waren allemaal nieuw en dus een beetje eng. Dit uitte zich dan in wat hyperactiviteit (druk doen).
We zijn hier flink met hem op aan het trainen en hij pakt dit super goed op. Hij kan ondertussen al keurig aan de lijn lopen en is heel sociaal naar de andere asielhonden. Het passeren van vreemde honden is soms nog wat spannend, maar met voldoende sturing en het gevoel van veiligheid lukt hem dit ook steeds beter.
Bailey zit momenteel in een gastgezin in de buurt van Utrecht. Daar doet hij het echt ontzettend goed. Hij is heel lief en grappig en vindt steeds minder dingen spannend. Wanneer hij ze wel spannend vindt gaat hij wat achterruit, maar wordt niet echt druk meer. Als hij dit in zo'n korte tijd heeft kunnen leren, dan gaat hij met de nodige tijd en aandacht vrijwel alles kunnen!

Bailey is op zoek naar een leuk gezin dat samen met hem de wereld gaat ontdekken zodat hij kan uitgroeien tot een stabiele en kalme hond. Mensen die hem voldoende rust en sturing kunnen geven en hem goed kunnen begeleiden in zijn leerproces. Hij kan prima geplaatst worden bij andere honden en kinderen, mits deze hem in huis genoeg laten slapen. Uit voorzorg plaatsen we hem niet bij katten of andere kleine dieren.

Husky x Amerikaanse Bulldog

Reu - wordt nog gecastreerd