Bailey Ter adoptie

Ontzettend lieve, wat onzekere hond.

Bailey is samen met zijn broertje Tyson als pup bij zijn toenmalige baasje terechtgekomen. Door persoonlijke problemen kon hun baasje niet meer goed voor ze zorgen. Ze werden niet uitgelaten en lagen of vastgebonden in de tuin of waren los, maar dan ontsnapten ze samen regelmatig uit huis en belaagden ze de honden uit de buurt. Gelukkig zonder deze noemenswaardige schade toe te brengen. De buurtbewoners hebben uiteindelijk de politie ingeschakeld omdat het zo niet langer kon. Ze zijn door de dierenpolitie in beslag genomen en zo bij ons terechtgekomen.

Bailey is nu voor de tweede keer bij ons. Hij is een tijd geadopteerd geweest. Hij is na deze tijd teruggebracht, omdat zijn baasjes een kindje kregen en dit volgens de baasjes écht niet meer ging in verband met dat Bailey zijn rust niet meer kon pakken. Stress stapelde zich op bij de baasjes en bij Bailey, dus is hij uiteindelijk teruggekomen.

Bij ons is Bailey weer zoals altijd ontzettend lief naar iedereen. Hij was toen, en is ook nu weer, wat impulsief omdat hij weinig grenzen heeft gekend. Bailey loopt erg netjes aan de lijn, alleen of in een groep met andere honden, en met de juiste sturing valt hij niet uit naar passerende honden. Hij is wel erg sociaal naar de andere asielhonden, in een groep wandelend, of los op ons speelveldje. Vreemde dieren (die hij niet vaak ziet) vindt hij soms spannend, maar ook hier kan hij prima mee omgaan met de juiste sturing.

Bailey is op zoek naar een huishouden waar hij lekker tot rust kan komen. Waar hij op chille wandelingen kan gaan en ook relaxed de wereld kan ontdekken. Voor Bailey is rust erg belangrijk. Wij plaatsen hem dus ook alleen bij kinderen vanaf een jaar of 11. Het is vooral belangrijk dat er een rustige sfeer hangt in huis, zodat Bailey kan slapen wanneer hij dat wil en nodig heeft. Uit voorzorg plaatsen wij hem niet bij katten of andere kleine dieren.

Kruising Amerikaanse Bulldog x Husky

06/07/2018