Bailey Geadopteerd

Lief, maar wat onzeker, soms zenuwachtig hondje.

Bailey is door zijn vorige baasje overgenomen van een ander gezin dat hem weer over had genomen van een familie waar Bailey helaas niet al te best behandeld werd. Hij was toen mager en zag er niet goed uit. Die baasjes deden hem weg omdat Bailey veel kon blaffen. Helaas blafte Bailey bij zijn nieuwe baasjes ook regelmatig. Ze schakelden hiervoor een gedragsdeskundige in, maar deze had niet echt advies omtrent het blaffen en gaf enkel aan dat Bailey dan nog meer uitgelaten moest worden. Omdat het gedrag hierdoor niet verminderde, maar juist verergerde en de baasjes het vertrouwen in hulp een beetje waren verloren, is besloten Bailey bij ons af te staan.

Toen Bailey bij ons binnenkwam zagen we direct dat hij ontzettend overprikkeld was. In plaats van meer doen, moest Bailey duidelijk minder doen en meer slapen. We hebben dan ook 2x per dag lekkere, kalme wandelingen met hem gemaakt en hem verder veel rust gegeven, zodat zijn hoofdje kalmer kon worden. Dit hielp goed. Bailey werd steeds rustiger en het blaffen werd steeds minder. Ondertussen blaft Bailey hier in het asiel zo goed als niet meer.
Tijdens het wandelen vond Bailey in het begin ook veel spannend en kon hij naar andere honden blaffen. Door hem hier goed in te begeleiden en hem een veiligheidsgevoel te geven leerde Bailey gelukkig al gauw dat het buiten niet zo spannend is en dat andere honden best oké zijn. Ondertussen loopt hij netjes aan de lijn en zijn vreemde honden nog maar zelden een probleem. Alleen als de vreemde hond heel druk is, kan Bailey nog wel even in de stress schieten. Met de juiste sturing is hij hier gelukkig snel weer uit.

Bailey zoekt een rustig huishouden. Ondanks dat hij goed met kinderen overweg kan, plaatsen wij hem niet bij te kleine kinderen, omdat we denken dat Bailey dan weer te weinig gaat slapen. Bij rustige kinderen ouder dan 13 kan hij wel geplaatst worden. Bailey kan bij een andere hond geplaatst worden, mits deze van nature heel kalm is. Wanneer Bailey rustig begeleid wordt en de tijd krijgt om te wennen, kan hij ook bij andere dieren geplaatst worden.

Keeshond

15/05/2014