Baloo Geadopteerd

Lieve, actieve jongen.

Baloo is toen hij vijf maanden oud was door zijn vorige eigenaren geadopteerd uit een asiel in Myanmar, waar zij toen woonden. Vervolgens is hij met zijn baasjes mee naar Nederland gekomen. In Myanmar kwam Baloo tijdens het wandelen alleen straathonden tegen en leerde hij dat vreemde honden gevaarlijk zijn. Eenmaal in Nederland, waar veel meer honden zijn, begon hij uit te vallen naar andere honden. Zijn baasjes schakelden verschillende trainers en gedragsdeskundigen in om hierbij te helpen, maar hierdoor verbeterde het gedrag van Baloo niet, het leek alleen maar erger te worden. Baloo begon ook mensen op hun gedrag te corrigeren. Zo hapte hij tijdens een drukke barbecue een gast die hem wegduwde toen hij eten van tafel wilde pakken, en zijn eigenaar toen die hem tijdens een feestje wilde aaien terwijl hij een lekker botje had. De eigenaren hadden er geen vertrouwen meer in en hebben Baloo bij ons afgestaan.

Bij ons is Baloo erg lief naar iedereen. Hij is heel open en makkelijk naar mensen. Baloo vond andere honden in het begin spannend, maar inmiddels loopt hij goed mee in de groep. Hij loopt netjes aan de lijn, zowel alleen als met andere honden samen, en valt niet meer uit naar passerende honden. Als onervaren mensen met hem en andere honden lopen, zetten wij hem voor de zekerheid een muilkorf op, maar Baloo heeft nooit iets tegen een andere hond gedaan.

Baloo zoekt een leuk actief persoon of gezin, waar hij binnenshuis veel rust krijgt en buitenshuis lekker actief kan bewegen. Baloo wil er graag op uit, fijne lange wandelingen maken en nieuwe plekken ontdekken. Hij kan bij kinderen geplaatst worden, mits deze niet te druk zijn en Baloo zijn rust gunnen. Plaatsing bij een andere hond of kat zou met de juist begeleiding kunnen, maar heeft niet de voorkeur.

Kruising

04/10/2018