Barney Geadopteerd

Lieve, in het begin wat verlegen jongen.

Barney is met 4 maanden vanuit Spanje naar Nederland gekomen. Mevrouw had duidelijk aangegeven dat ze geen grote, sterke hond wilde i.v.m. haar leeftijd en fysieke gestel. De stichting zei dat Barney geschikt voor haar was en dat hij niet groot zou worden. Hij zou volledig aan haar wens, een hond van max. 20 kg voldoen. Barney is echter nu met 7,5 maanden oud al ruim 30kg en staat momenteel op pijnstilling vanwege groeipijn. Hij zal dus nog wel een stukje groter en zwaarder worden. Dit en omdat Barney veel pittiger is dan mevrouw had verwacht, hebben ertoe geleid dat Barney naar ons is gekomen. Omdat Barney veel te sterk voor mevrouw is, wist hij haar makkelijk te intimideren en heeft hij haar zelfs al een paar keer gehapt. Zeker wanneer hij iets pakt, dat plotseling gevallen is en dit niet af wil staan. We zijn bij Barney thuis geweest en hebbenn aangegeven dat dit gedrag prima opgelost kan worden, maar zagen ook dat Barney en mevrouw qua karakter geen beste match zijn. Mevrouw heeft er daarom voor gekozen Barney bij ons af te staan.

Eenmaal bij ons laat Barney zich als een leuke, vriendelijke jongen zien, die wel even begeleid moet worden bij het ontmoeten van nieuwe mensen, maar dan snel ontdooit. Hij is super vriendelijk naar alle honden en loopt keurig aan de lijn, zowel alleen als samen met andere honden. Hij reageert niet op passerende honden. Barney heeft bij zijn vorige bazin samengewoond met een kat en dat ging uitstekend, ook hier reageert hij vriendelijk op onze asielkatten. Barney is natuurlijk nog hartstikke jong en zit middenin zijn prepuberteit. Het is dus hartstikke normaal dat hij de grenzen wat verkent.

Barney zoekt een leuke familie die hem de komende jaren op een stabiele manier door zijn puberteiten heen willen begeleiden. Mensen die begrijpen dat een hond pas rond de 4 jaar volwassen is en dat hij tot die tijd veel begeleiding nodig heeft. Barney kan prima bij andere dieren geplaatst worden, zowel honden als katten en ook bij wat oudere kinderen (vanaf ongeveer 8 jaar). Omdat hij zelf nog jong en wat lomp is, plaatsen we hem niet bij de allerkleinsten. Barney moet nog veel van de wereld zien en zoekt baasjes die hem hier ook een rustige, doch duidelijke manier in kunnen begeleiden, zodat hij uit mag groeien tot een stabiele, volwassen hond. Wij adviseren de bindingscursus bij Barney.

Reu - gecastreerd

26/11/2020