Bear Ter adoptie

Vrolijke, vrij relaxte kerel.

Bear is als pup gekocht, maar altijd enkel in de tuin gehouden, waar hij een kennel had die altijd open stond. Hij heeft al heel jong daar druiven gegeten, waar hij erg ziek van is geworden en misschien nierproblemen aan over heeft gehouden, al waren de resultaten van de onderzoeken niet heel duidelijk. Wij hebben het bloed en de urine van Bear dus opnieuw laten testen, zodat we zeker weten wat de staat van zijn nieren is zodra de resultaten binnen zijn.
Bear ging maar weinig wandelen bij zijn vorige gezin. De laatste 5 weken helemaal niet meer zelfs. Daarvoor werd hij 1x per dag uitgelaten, waarbij hij flink aan de lijn mocht trekken. Hier kreeg Bear zoveel stress van dat hij reactief naar van alles werd. Hij heeft toen wel eens naar iemand gehapt. Daarna liepen zijn baasjes hem met muilkorf. Omdat Bear wat weinig uitdaging kreeg, ging hij deze zelf zoeken in de tuin. Toen Bear op een dag een egel in de tuin trof, was dat natuurlijk ontzettend interessant. Zijn baasjes zijn toen een kwartier bezig geweest met hem weg te halen bij de egel, maar uiteraard ging Bear er steeds terug naartoe. Na een kwartier gedoe rondom de egel heeft Bear om zich heen gecorrigeerd. Toen hebben zijn baasjes besloten hem bij ons af te staan.

Eenmaal bij ons werd gauw duidelijk dat Bear duidelijkheid en uitdaging had gemist. Nu hij dagelijks 2x flinke stukken gaat lopen, netjes naast ons zonder te trekken en hij enkel de vrijheid krijgt die hij ook aan kan, is hij meteen flink veranderd. Hij is totaal niet reactief naar andere honden of vreemde mensen bij ons. Hij loopt prima in een groep mee en reageert ook niet op honden of katten die we op straat tegenkomen. Hij kan zichzelf prima amuseren, maar vindt menselijk contact ook leuk. Uiteraard moet dit wel begrensd worden, zodat hij niet in claimgedrag vervalt.
Bear vindt het heerlijk om de wereld te ontdekken samen met ons en geniet echt van alle avonturen.

Wij zoeken dan ook een leuk gezin voor hem, dat er lekker met hem op uit trekt, zodat hij zijn wereld nog verder kan verruimen. Geen zwaar emotioneel gezin, maar mensen die hem liefdevol als echte hond kunnen behandelen. Bear kan eventueel bij een andere hond geplaatst worden. Bij jongvolwassen kinderen kan ook, al zal Bear ook prima kunnen aarden bij één persoon of een koppel zonder kinderen. Wanneer hij de tijd en sturing krijgt, kan hij ook bij andere dieren zoals katten geplaatst worden.

Amerikaanse Akita

Reu - wordt nog gecastreerd