Beer Ter adoptie

Gevoelige, lieve jongen.

Beer heeft een stamboom en is in Spanje gefokt. Hij is bij zijn vorige baasjes geplaatst, zij hadden eerder Staffords gehad, wat nooit problemen opleverde. Ze hadden al snel door dat Beer anders reageerde dan hun vorige honden en op een avond vloog Beer zijn bazinnetje dan ook aan toen ze hem welterusten wilde wensen. Hij lag toen in de bench en is uit de bench gevlogen om haar in haar arm te bijten, met een flinke scheurwond als gevolg.
De baasjes hebben daarna contact met ons opgenomen en Beer is intern geweest, waar hij het heel goed deed. Bij het terugbrengen van Beer ging het echter weer mis. Zodra hij de auto uitkwam en de plek herkende, beet hij een van onze medewerkers met een armbreuk als gevolg. Uiteraard waren alle partijen het er over eens dat Beer niet terug naar huis kon en omdat hij het al die tijd wel goed in ons centrum had gedaan, is besloten Beer bij ons af te staan.

Bij ons doet Beer het weer goed. Hij vindt nieuwe situaties soms nog wat spannend, maar met de juiste sturing is dat snel voorbij. Hij loopt verder wel perfect aan de lijn, zowel alleen als in een groep, reageert niet op passerende honden, mensen of andere dingen. Hij loopt makkelijk met iedereen mee bij ons, met personeel, cursisten en vrijwilligers, dit geeft geen problemen. Gezien het verleden van Beer wandelen wij hem bij onervaren mensen met muilkorf op. In het begin had hij moeite met de bench en kon hij hier in grommen. Dit is ondertussen niet meer het geval, als hij iemand van ons nu ziet terwijl hij in de bench zit, kwispelt hij volop. Ook voeren e.d. gaat zonder problemen.

Uiteraard zijn we voorzichtig met het plaatsen van Beer, gezien de schade die hij aan kan richten. We zoeken dan ook een rustige plek voor hem met mensen die zijn gedrag serieus nemen. We plaatsen hem niet bij andere dieren en vanzelfsprekend niet bij kinderen. Liefst plaatsen we Beer bij één persoon, zodat hij altijd weet waar hij aan toe is. Beer is een lieve knuffelbeer die het altijd goed bedoelt.

Amerikaanse Stafford

12/09/2018

Zit, af, kom hier, mand, bench, rustig, nee