Benji Geadopteerd

Blij ei, die nog wat meer zelfvertrouwen moet krijgen.

Benji is als pup door een stichting uit Roemenië gehaald en bij een gezin in Nederland geplaatst, waar hij wegens tijdgebrek weer weg moest. Vervolgens is hij op een pleegadres geplaatst, bij een jong koppel. Benji vond vreemde mensen spannend, en viel daarom uit naar mensen en fietsers. Het koppel raakte in verwachting en omdat Benji kinderen ook spannend vond, durfden zij het niet meer aan met hem. De stichting wilde Benji niet terugnemen en zo is hij bij ons terecht gekomen.

Eenmaal bij ons zagen wij al snel dat Benji, met wat begeleiding, eigenlijk een heel blij ei is. Vreemde mensen vindt hij soms nog wat spannend, maar met een beetje geduld is hij snel ontdooid en vindt hij iedereen superleuk. Benji is een hele lieve jongen als hij je eenmaal kent. Hij loopt keurig aan de lijn, zowel alleen als in een groep, ook als hij gaat wandelen met een iemand die hij nog niet kent. Hij valt bij ons niet uit naar mensen, fietsers, etc. Hij vertrouwt mensen snel wanneer deze relaxt en zelfverzekerd zijn en hem genoeg begeleiding geven. Hij voelt zich dan veilig, en heeft dan niet meer het idee dat hij zelf alles moet regelen. Grote objecten zoals reclameborden of elektriciteitskastjes, vindt hij soms nog wat spannend. Hij zoekt dan steun bij ons door achter ons te schuilen.

We zoeken voor Benji dan ook een huisje waar hij zich veilig kan blijven voelen. Zelfverzekerde mensen, die hem veel van de wereld willen laten zien op een ontspannen manier. Benji kan geplaatst worden bij een andere hond, een stabiele teef zou hem kunnen helpen in zijn ontwikkeling. Met de juiste begeleiding zou Benji ook geplaatst kunnen worden bij rustige, wat oudere kinderen, maar dit heeft niet de voorkeur.

Kruising

03/08/2019