Benneth Geadopteerd

Lieve, leuke, vrolijke jongen.

Benneth is als pup gekocht door zijn vorige baasjes. Hij leefde samen met een teefje van dezelfde leeftijd op een boerderij met veel ruimte en vrijheid. Deze ruimte was al wat veel voor Benneth, wat hij toonde door achter de paarden aan te rennen en naar ze te happen. Toen Benneth 2 jaar oud was, is zijn gezin samen met hem en de andere hond verhuisd naar een woning in de stad. Deze verhuizing is niet gestructureerd genoeg verlopen en door alle nieuwe prikkels en het reeds aangetaste veiligheidsgevoel van Benneth werd hem dit teveel. Hij begon aan de lijn uit te vallen naar andere honden, vertoonde nog meer druk/overprikkeld gedrag door rondjes te gaan rennenn en ging huilen als hij alleen gelaten werd. Op de hondenschool is toen veel met gehoorzaamheid getraind, maar niet met gedrag, waardoor Benneth nog meer overprikkeld raakte en zijn gedrag dus steeds erger werd. Op aanraden van de dierenarts is Benneth toen op Pexion, een middel tegen epilepsie, terwijl Benneth hier helemaal geen last van had gezet. Toen Benneth 3 jaar was is er een gedragsdeskundige ingeschakeld die hem heeft geobeserveerd en oefeningen met hem heeft gedaan, dit veranderde echter niks, omdat de omgang en overprikkeling van Benneth niet aangepakt werd. Daarna zijn de baasjes nog doorverwezen naar een andere gedragsdeskundige die hem direct op een hoge dosering antidepressiva zette. Ook dit hielp niet, Benneth werd enkel angstiger en zenuwachtiger en was totaal zichzelf niet meer. Er is toen geadviseerd om Benneth in te laten slapen. Gelukkig vonden de baasjes ons nog op tijd, want inslapen wilden ze natuurlijk zeker niet. Door het heftige verleden en de fysieke problemen van mevrouw is er besloten dat het beter voor Benneth zou zijn om een nieuwe start te maken in een nieuw gezin. Daarom is Benneth bij ons afgestaan.

Eenmaal bij ons schrokken we eerst wel van Benneths staat van zijn. Door alle medicatie was hij net een zombie en had hij totaal geen leervermogen meer. We hebben de medicatie dan ook zo snel mogelijk afgebouwd en hiermee veranderde Benneth heel erg in positieve vorm! Hij kon weer leren, de wereld meekrijgen, zelfbewust zijn.
Benneth had zijn hele leven minder sturing gekregen dan hij nodig had. Nu hij die eenmaal heeft, is hij een ontzettend makkelijk hondje. Hij loopt perfect mee aan de lijn, zowel alleen als in een groep. Reageert totaal niet op passerende honden wanneer hij zich veilig voelt bij iemand. Als hij te weinig sturing krijgt tijdens de wandeling dan kan hij wel eens blaffen.
Benneth is supervriendelijk tegen alle mensen en ook met al onze honden gaat het goed. Met katten zijn we hem nog aan het trainen, maar we verwachten dat hij dit ook gaat kunnen met genoeg rust en sturing.

We zoeken een leuk gezin voor Benneth, dat er rekening mee houdt dat hij altijd wat begeleiding nodig zal hebben en geen "vrijheid blijheid" geeft, want daar wordt Benneth alles behalve blij van. Hij kan prima bij kinderen of andere honden geplaatst worden. Hij zoekt baasjes die hem de wereld verder kunnen laten zien, zodat hij zijn gemiste tijd van toen hij medicatie kreeg kan inhalen. Mensen die grenzen kunnen stellen waar nodig en die begrijpen dat iedereen blijer wordt van duidelijke regels en structuur in plaats van veel verwennen :)

Border Terriër

29/03/2017