Bibi Geadopteerd

Vrolijke, leuke hond.

Bibi kwam met een pittig verhaal bij ons binnen: ze was door haar vorige baasjes als pup van zo'n 2 maanden oud op straat gevonden in Griekenland. De asiels daar zaten vol en dus hebben ze geregeld dat Bibi naar Nederland kon komen. Eenmaal thuis ging het al gauw mis, Bibi viel overal naar uit; honden, katten, mensen, auto's, vogels. etc. Ze zijn toen naar een hondenschool gegaan, maar werden daar weggestuurd omdat Bibi niet luisterde. Daarna zijn ze nog naar een andere trainer gegaan, hierdoor werd het gedrag wat beter, maar het ging niet helemaal weg en ze kon nog altijd naar haar baasjes of andere mensen happen, zeker bij plotselinge aanrakingen. De baasjes waren het vertrouwen in Bibi kwijt en hebben daarom besloten haar bij ons af te staan.

Het omschreven verleden van Bibi is voor ons moeilijk verklaarbaar, omdat Bibi vanaf dag één ontzettend leuk, lief en vrolijk is bij ons. Ze reageert totaal niet op andere honden of de katten en kan prima aan de lijn lopen, zowel in een groep als apart. Tijdens de wandelingen reageert ze niet op andere mensen of dieren. Als ze een hond heel spannend vindt, dan gaat ze wat rechterop lopen, maar een kalme geruststelling met de stem is vaak al voldoende om haar weer tot rust te manen.
Ze laat zich door ons allemaal, inclusief vrijwilligers prima aanraken en is dan vooral blij en knuffelig, ook naar mensen die ze niet kent. Waarschijnlijk heeft Bibi wat te weinig sturing of duidelijkheid in haar vorige gezin gehad, waardoor ze bovenstaand gedrag ging vertonen, maar wij zien hier dus helemaal niks van.
We gaan er dan ook vanuit dat met de juiste sturing Bibi in een nieuw gezin zich ook prima zal gedragen.

We zoeken een leuk, vrolijk gezin voor Bibi, eventueel met andere dieren. Ze kan ook bij wat oudere kinderen geplaatst worden. Bibi houdt van de wereld ontdekken, dus ze zoekt wel actieve mensen die graag dagelijks 2 uur met haar gaan wandelen. In huis zal Bibi genoeg rust en structuur moeten krijgen, zodat ze goed weet wat van haar verwacht wordt en ze niet terugvalt in oud gedrag. Uiteraard helpen wij hierbij waar nodig.

Kruising

Teef - gesteriliseerd