Bink Geadopteerd

Zelfverzekerde, stabiele lubbes.

Bink is wat wij noemen een "hondse hond". Hij is heel kalm en houdt niet van instabiliteit. Door het overlijden van zijn vorige baasje werd het huishouden waarin hij leefde heel instabiel. Hierdoor ging Bink zijn bazinnetje op haar gedrag corrigeren. Dit is natuurlijk geen leuk leven voor beide partijen dus werd hij tijdelijk in een pension gezet. Maar door drukte in het pension moest Bink ook daar weg en is er, in het belang van Bink, gekozen voor afstand.

Bij ons liet Bink zijn kalme en grappige zelf meteen zien. Hij is heel sociaal met andere honden, al kan hij zich soms wat macho gedragen naar andere reuen. Hij loopt keurig aan de lijn en kijkt niet op of om naar passerende honden. Bink vindt het niet leuk als mensen aan zijn eten komen en kan daarbij corrigeren. Als je zijn respect nog niet hebt gewonnen kan hij corrigeren wanneer hij vindt dat je iets doet waar hij het niet mee eens is.
Bink heeft dus een heel stabiel huishouden nodig. Waar hij duidelijk regels en grenzen op krijgt gelegd en niet teveel vrijheid in het begin. Eens het vertrouwen en respect gecreëerd is kan vrijheid snel opgebouwd worden. Het is voor Bink echter heel belangrijk dat hij weet wat hij aan zijn mensen heeft. Geef hem in het begin een vinger en hij pakt je hele hand gaat bij Bink zeker op in het begin.

Bink is een hond met een zeer laag energielevel. Hij is liever lui dan moe. De meest ideale setting voor hem zou zijn om niet in een huis te wonen, maar op een erf waar hij overdag zijn eigen plek heeft en 's nachts het terrein kan bewaken. Een keer wandelen vindt Bink wel oké, maar elke dag ziet hij niet zitten.

Bink kan prima bij andere honden geplaatst worden. We plaatsen hem niet bij kinderen (jonger dan 18 jaar).

Kruising Newfoundlander

09/04/2012