Bobby Geadopteerd

Zeer lieve, maar erg verlegen hond die nog veel moet leren.

Bobby is met ruim 4 maanden oud door een stichting vanuit Oekraine naar Nederland gehaald. Bobby liep van tevoren al niet aan de lijn en vond dit spannend. Naar zegge is er tijdens het transport naar Nederland met een vangstok gewerkt en Bobby zou daardoor bang voor de lijn alsook voor mensenhanden zijn geworden. Hij kwam in Nederland in een gastgezin terecht waar hij dag en nacht kon kiezen of hij buiten of binnen was. Bobby bleef daarom lekker buiten en ging zelf het huis niet in. Het lukte het gastgezin niet hem aan te lijnen of aan te raken en daarom zijn wij ingeschakeld om Bobby over te nemen. Wij zijn naar Amsterdam gereden om Bobby uit de tuin te vangen en aan te lijnen en dat ging eigenlijk prima.

Eenmaal bij ons was het snel duidelijk dat Bobby (gelukkig) helemaal geen trauma op had gelopen, hij kreeg enkel alle ruimte om in zijn bekende gedrag te blijven hangen en bekend voelt natuurlijk veilig. Bobby laat zich ondertussen zonder problemen door ons aanlijnen en aanhalen. Natuurlijk vindt hij snelle, onvoorspelbare bewegingen nog wat spannend, maar als de bewegingen langzaam en logisch zijn, heeft hij hier geen moeite mee. Bobby is hartstikke vriendelijk naar soortgenoten en ook met katten heeft hij geen problemen. Hij loopt ondertussen keurig aan de lijn en reageert niet op passerende honden. Grote voertuigen, zoals vrachtwagens vindt hij soms nog wat spannend, dan doet hij een paar stapjes opzij.

Bobby zoekt een rustig huishouden met veel begeleiding en niet teveele vrijheid waardoor hij weer in oud gedrag kan vallen. Hij kan prima bij andere honden of andere huisdieren geplaatst worden. Omdat Bobby drukte niet zo op prijs stelt, plaatsen wij hem niet bij hele kleine kinderen. Kinderen van een jaar of 12 is geen probleem mits ze Bobby ook goed met rust kunnen laten wanneer hij hier behoefte aan heeft. Bobby moet nog flink aan zijn conditie werken, dus we zoeken baasjes die dit verder willen oppakken. Hij loopt nu 30-45 minuten per wandeling en dat gaat goed, maar zijn conditie is natuurlijk nog niet wat deze moet zijn voor een hond van zijn leeftijd.

Kruising

06/05/2020