Brownie Besproken

Actieve, vrolijke meid

Brownie woonde vanaf pup bij haar eerste eigenaar. Andere honden vond ze altijd al spannend. Doordat ze buiten veel uitviel, werd Brownie niet veel meer uitgelaten. Omdat er thuis ook spanning was tussen Brownie en de andere hond in huis, nam de eigenaar contact met ons op voor gedragstherapie. Die afspraak werd geannuleerd omdat de eigenaar Brownie wilde herplaatsen. Na een bijtincident met de andere hond, die daarna door een dierenarts moest worden behandeld, wilde de eigenaar Brownie laten inslapen. Na overleg heeft de eigenaar daarvan afgezien en Brownie bij ons afgestaan.

Eenmaal bij ons werd duidelijk hoe gestrest, moe en overprikkeld Brownie was. Nadat ze een paar dagen flink bij heeft kunnen slapen en tot rust heeft kunnen komen is ze zich steeds meer gaan ontpoppen tot een vrolijke meid. Wandelen ging vanaf het begin eigenlijk al heel goed. Brownie vindt andere honden soms wel spannend, maar laat zich hierin goed begeleiden. Bij ons valt ze niet uit naar andere honden. Ze kan inmiddels in een groep met andere honden lopen en geniet van haar wandelingen. Brownie is een echte knuffelkont, mensen vindt ze helemaal geweldig. Onbekende mannen vindt ze soms nog wel wat spannend in het begin, maar met goede begeleiding levert dit geen problemen op.

We zoeken voor Brownie een persoon of gezin, waar Brownie zich veilig kan voelen. Mensen die kalm en goed in balans zijn, en die leuke actieve dingen met haar willen ondernemen. Voor haar rust plaatsen we Brownie niet bij katten of andere kleine dieren. Ze kan eventueel geplaatst worden bij een kalme reu. Brownie kan bij kinderen geplaatst worden, mits zij haar ook echt haar rust gunnen.

Rednose pitbull

Teef - gesteriliseerd