Bruno Ter adoptie

Liefdevolle en zachte, soms wat vocale jongen.

Bruno is als pup in Duitsland bij een boer gekocht. In het begin ging het goed, totdat hij in de puberteit kwam. Hij ging zijn bench claimen en vond aangeraakt worden zó spannend dat hij hierbij kon happen. Bruno werd soms voor straf in zijn bench gezet, waardoor hij zich onveilig ging voelen in de bench. Ook de cursussen die zijn baasjes met hem volgden, hadden niet het gewenste resultaat. Bruno’s baasjes waren veel weg. Toen zij een aantal weken in het buitenland waren, is Bruno in ons trainingscentrum gekomen. Bij ons ging hij goed vooruit. Na thuiskomst volgenden de baasjes onze instructies goed op, en ging het beter met Bruno. Maar in het drukke huishouden met veel kinderen, kreeg Bruno na verloop van tijd toch te weinig sturing en duidelijkheid en raakte hij weer overprikkeld. Omdat het gedrag van Bruno voor zijn baasjes te onvoorspelbaar was, wilden ze hem laten inslapen. Gelukkig hebben zij daarvan afgezien en Bruno bij ons afgestaan.

Bruno vindt het soms moeilijk om op nieuwe mensen te vertrouwen, hier heeft hij wat tijd voor nodig. We zien ook dat hij niet zo goed heeft geleerd hoe hij met zijn emoties om kan gaan. We zijn met Bruno aan de slag gegaan met onder andere positieve benchtraining, en oefenen met hem zodat hij aangeraakt worden minder spannend gaat vinden. Inmiddels kunnen wij Bruno gewoon overal aanraken, zonder dat hij dit nog spannend vindt. Andere honden zijn geen probleem voor Bruno en hij loopt keurig aan de lijn, zowel alleen als in een groep en reageert niet op passerende honden wanneer hij zich veilig voelt. Katten vindt hij nog een beetje vreemde wezens, dus die wekken nog wel wat spanning bij hem op.

Bruno zoekt een rustig huishouden met iemand die duidelijk, kalm en in balans is. Hij zoekt een baasje die hem begrijpt, hem helpt om vertrouwen te krijgen in de wereld en en hem vooral kan laten zien dat het leven ook heel leuk kan zijn, omdat Bruno het leven soms wat te serieus neemt. Wij plaatsen Bruno niet bij jonge kinderen. Kinderen vanaf 16 jaar is eventueel mogelijk. Bruno kan prima bij een andere hond geplaatst worden. Wie gunt deze leukerd nog een aantal vrolijke, onbezorgde jaren?

Kruising Bouvier des Ardennes

14/11/2013

Zit, af, kom hier, mand, bench, rustig, nee