Bruno Geadopteerd

Liefdevolle en zachte, soms wat serieuze jongen.

Bruno is als pup in Duitsland bij een boer gekocht. In het begin ging alles goed bij zijn baasjes, maar dat veranderde zoals altijd toen Bruno in de puberteit kwam. Hij ging zijn bench wat claimen en vond aangeraakt worden zó spannend dat hij hierbij kon happen om mensen weg te jagen. Bruno werd soms voor straf in zijn bench gezet, waardoor hij zich hier onveilig in ging voelen. Ook de cursussen die zijn baasjes met hem volgden, hadden niet het gewenste resultaat.
Bruno’s baasjes waren veel weg. Toen zij een aantal weken in het buitenland waren, is Bruno voor het eerst in ons trainingscentrum gekomen. Bij ons ging hij heel goed vooruit. Na thuiskomst volgenden de baasjes onze instructies goed op, en ging het hartstikke goed tussen Bruno en zijn baasjes. Maar in het drukke huishouden met veel kinderen, kreeg Bruno na verloop van tijd toch te weinig sturing, duidelijkheid en beweging, waardoor hij weer gestrest raakte. Omdat Bruno meer sturing nodig had dan zijn baasjes hem konden/wilden geven, wilden ze hem laten inslapen. Gelukkig hebben zij daarvan afgezien en Bruno bij ons afgestaan.

Bruno heeft wat tijd voor nodig om nieuwe mensen te vertrouwen. Hij heeft dan ook al veel meegemaakt. Eens hij je kent, is hij echter een grote knuffelkont. We zijn met Bruno aan de slag gegaan met onder andere positieve benchtraining, en aanrakingen overal door meerdere mensen, zodat hij leert dat de meeste mensen het goed voor met hem hebben. Bij de mensen die hij kent, vertoont Bruno geen spoortje spanning meer en laat hij zich graag uitgebreid aaien. Andere honden zijn geen probleem voor Bruno en hij loopt keurig aan de lijn, zowel alleen als in een groep en reageert totaal niet op passerende honden. Katten vindt hij nog een beetje vreemde wezens, dus die wekken nog wat spanning bij hem op.

Bruno zoekt een rustig huishouden met iemand die duidelijk, kalm, liefdevol en in balans is. Hij zoekt een baasje dat hem begrijpt, hem helpt om nog meer vertrouwen in de wereld te krijgen en en hem vooral kan laten zien dat het leven heel leuk is. Bruno neemt het leven soms wat te serieus namelijk.
Wij plaatsen Bruno voor zijn rust niet bij jonge kinderen. Kinderen vanaf 16 jaar is mogelijk. Bruno kan prima bij een andere hond geplaatst worden. Wie gunt deze leukerd nog een aantal vrolijke, onbezorgde jaren?

Kruising Bouvier des Ardennes

14/11/2013

Zit, af, kom hier, mand, bench, rustig, nee