Bumper Geadopteerd

Lief, onzeker kereltje.

Bumper is via de dierenarts bij ons terechtgekomen. Zijn eigenaar had daarnaartoe gebeld om hem in te laten slapen, omdat hij kon happen. Gelukkig slaapt de dierenarts honden niet in wegens gedragsredenen en werd er naar ons doorverwezen.
Bumper is door zijn vorige baasjes gekocht als pup. Vanaf zijn prepuberteit (8 maanden) begon hij nerveus te worden. Dit werd steeds erger en ondertussen was het zo hevig dat Bumper geen seconde rust meer vond zolang het bazinnetje in de buurt was. Ook buiten werd Bumper steeds nerveuzer, hierdoor durfde hij regelmatig niet meer te plassen en poepen tijdens de wandelingen en begon hij uit te vallen naar andere honden, katten, kleine dieren en fietsers. Doordat de spanningen in Bumper steeds hoger opliepen en hij niet de hulp kreeg die hij nodig had, werden de problemen natuurlijk steeds meer en erger: hij ontwikkelde voedselnijd, begon te grommen naar de kinderen, reageerde op alles dat bewoog, begon zijn bench te claimen, etc. Dit werd het gezin teveel en daarom is Bumper bij ons afgestaan.

Eenmaal bij ons werd duidelijk dat Bumper vreselijk onzeker is en een zwaar aangetast veiligheidsgevoel had. Hij was wel gewend om te wandelen, maar trok daarbij flink aan de lijn, waardoor zijn leervermogen stopt en de spanning nog verder oploopt. We zijn dus direct aan de slag gegaan met hem te leren rustig aan de lijn te lopen, zowel alleen als samen met andere honden. Dit creëerde al veel meer ontspanning bij hem. Bumper slaapt bij ons ook in een bench voor zijn rust. Hij claimt deze totaal niet. Ook tijdens het eten doet hij niet vervelend. Andere honden tegenkomen op de wandeling vindt hij wel nog wat spannend af en toe. Zeker als de andere hond naar hem begint te blaffen. Met de juiste sturing loopt Bumper ondertussen wel gewoon langs.

Bumper zoekt een kalm gezin, waar hij lekker kan bijkomen, zelfvertrouwen kan opbouwen en de wereld kan ontdekken met steun en hulp van zijn adoptanten. Hij wordt er niet blij van om dingen zelf op te moeten lossen en is hier ook nog veel te jong voor. We plaatsen Bumper voor zijn rust niet bij kinderen of kleine huisdieren. Hij zou eventueel bij een andere hond geplaatst kunnen worden, mits deze ontspannen en stabiel is. Bumper is nu nog chemisch gecastreerd. Uiteindelijk zullen wij hem volledig laten castreren, maar hiervoor moet hij eerst meer zelfvertrouwen hebben.

Ruwharige Teckel

Reu - chemisch gecastreerd