Caesar Geadopteerd

Lieve, lompe lobbes.

Caesar aka Tank is bij ons via de dierenambulance terechtgekomen. Daar was door de dierenambulance opgehaald, omdat zijn vorige baasje door justitieel optreden niet meer voor hem kon zorgen. We weten verder dus niet veel over zijn verleden, behalve dat hij waarschijnlijk altijd in de tuin heeft gezeten. Bij de dierenambulance was hij echter ontzettend lief voor alles en iedereen en dat is bij ons niet anders.

Bij binnenkomst was Caesar meteen een vrolijke lobbes, die duidelijk niet had geleerd netjes aan de lijn te lopen. Hij vindt iedereen leuk en wil dan ook op iedereen af, maar daar is uiteraard niet elk mens van gediend. We hebben dus meteen tijd geïnvesteerd in het netjes aan de lijn lopen en dat gaat nu hartstikke goed. Caesar loopt ontspannen mee en laat zich makkelijk bijsturen wanneer zijn lompe gedrag nog even de kop opsteekt. Hij kan ook prima samen met andere honden wandelen en op passerende honden reageert hij niet. Verder is Caesar een lekkere knuffelkont die houdt van heerlijk in de tuin liggen op zonnige dagen. Hij heeft zo nu en dan heldere grenzen nodig, maar is daarmee dan ook een zeer grote lieverd.

We zoeken een leuk gezin voor Caesar, hij kan eventueel bij een andere hond geplaatst worden, zeker bij een teef. Andere dieren zou hij ook kunnen als hij genoeg tijd krijgt hier rustig mee om te leren gaan. Caesar kan ook prima bij kinderen geplaatst worden. Het is natuurlijk belangrijk dat Caesar dagelijks gewandeld wordt, zodat hij veel van de wereld ziet en zijn gedrag aan de lijn zo goed blijft als nu. Ook de mentale uitdaging hierin is belangrijk voor hem.

Boerboel x Bull Mastiff

25/07/2015