Castor Ter adoptie

Zeer lieve, gezellige hond met angst voor andere honden.

Castor is zwervend op een industrieterrein gevonden, waarna hij door een ander asiel is opgevangen. Eenmaal daar bleek dat Castor veel moeite met grotere ruimtes zoals de kennel had. Hij ging dan rondjes draaien, ijsberen, springen en overmatig blaffen. Buiten viel Castor erg uit aan de lijn naar andere honden. Andere dieren waren minder een probleem. Bij overprikkeling wanneer hij een andere hond zag durfde hij de vrijwilligers ook te nippen met zijn voortanden.

Castor is duidelijk een hond die zijn hele leven veel te veel vrijheid en vooral veel te weinig begeleiding heeft gehad. Hij was daardoor behoorlijk de weg kwijt toen hij bij ons kwam. Zijn hoofd was zo vol en hij sliep daardoor zo weinig dat hij allerlei irreële angsten had gecreëerd. Castor is bij ons in het begin dan ook vooral op rust gestuurd, zodat hij zijn slaap in kon halen en weer een leervermogen ontwikkelde.
Een kennel is veel te groot voor Castor. Daar voelt hij zich onveilig en kan hij geen rust vinden. Daarom zit hij momenteel in een bench in huis bij een van onze gedragsdeskundigen.

In huis laat Castor zich als een fijne hond zien. Hij is lekker kalm wanneer hij genoeg beweging en uitdaging gehad heeft, ontzettend lief en hij vindt het fantastisch om samen dingen te doen. Castor zit nu nog apart, maar we proberen hem langzaam aan andere honden te introduceren zodat hij leert dat honden niet spannend zijn. 2x per week traint hij nu samen met andere honden.
Het nippen naar mensen aan de lijn is volledig over. Honden passeren op redelijke afstand gaat nu ook goed, hij houdt de aandacht voor zijn begeleider en neemt voer aan. Een wandeling samen met een niet-reactieve andere hond gaat ook al. Hij vindt dit moeilijk, maar kan het wel. Wanneer er geen honden in de buurt zijn loopt Castor keurig aan de lijn en is er veel interactie.

Wij hopen dat Castor gauw een baasje mag vinden dat deze training door wil zetten.

Interesse in deze lieverd? Bel ons gauw! 06-27401253

Mechelse Herder