Cola Ter adoptie

Lieve, rustige, beetje verlegen goedzak.

Cola zat samen met zijn zus Pepsi in een opvang in Kroatië. Ze zaten daar al vanaf jonge leeftijd in een kennel en kregen niet heel veel meer te zien dan dat. Cola was erg schuw en het altijd samenzijn met zijn zus versterkte dat. Hij was nog nooit aangeraakt in zijn leven en daarom werd Liz erbij gehaald. Cola is echter een super lieve, zachtaardige jongen, die uitstekend de hondentaal spreekt. Binnen 10 minuten was Cola dan ook aangelijnd, kon aangeraakt worden en gaf zelfs kusjes. Omdat de verzorgster te weinig tijd had om te blijven trainen met Cola is er besloten dat wij dat gingen doen. Zo is Cola bij ons terechtgekomen.

We hebben Pepsi & Cola uit elkaar gehaald, zodat er meer ruimte kwam voor Cola om te groeien. Dat merkte we direct! Van verlegen, schuwe jongen ging hij heel gauw naar vriendelijke lubbes. Cola is nergens van onder de indruk. Hij gaat mee naar restaurants vol met kerstmannen, gillende kinderen, andere honden en is nauwelijks onder de indruk. Hij gaat er lekker bij liggen en laat het zich allemaal welgevallen. Tijdens het wandelen is Cola soms nog wat verlegen, maar hij loopt uitstekend mee aan de lijn, naast of achter je.

We zoeken een fijn huishouden voor Cola, waar vrolijkheid heerst, zonder overdreven drukte. Kinderen zou Cola heel fijn vinden om om zich heen te hebben. Andere dieren zijn geen enkel probleem voor hem. Om de groei in zijn zelfvertrouwen niet te laten stagneren, plaatsen we hem niet bij te overheersende honden. Hij zou echter ook heel graag enigshond zijn. Cola gaat graag een blok om wandelen, maar dagelijks uren lopen hoeft voor hem niet. Hij relaxt liever samen op de bank. Cola is een uitermate geschikte beginnershond.

Belangrijke kenmerken van Cola zijn:
Energielevel: laag
Intelligentie: gemiddeld
Zelfvertrouwen: gemiddeld
Zelfbewustzijn: gemiddeld
Vasthoudendheid: laag

Het is bij een adoptie belangrijk dat je zelf hoger dan of gelijk aan de hond die je wil adopteren scoort, om ervoor te zorgen dat er een passende match uit kan voortvloeien.

Kruising

03/12/2022