Diëgo Ter adoptie

Leuke vriendelijke jongen, maar nog een echte puber.

De vorige baasjes van Diëgo hadden voordat ze hem als pup kochten eerder een Rottweiler gehad, een teefje. Ze gingen Diëgo hierdoor onbewust vergelijken met hun vorige hond en hadden hierbij het houden van een reu wat onderschat. Door veranderingen op het werk en medische omstandigheden werd het voor de baasjes steeds lastiger om Diëgo goed uit te laten, die daardoor steeds reactiever aan de lijn naar andere honden werd. Diëgo is toen bij ons in training geweest, wat heel goed ging waardoor zijn eigenaren hem graag terug wilden en een nieuwe start wilden maken. Maar doordat de medische situatie van één van zijn baasjes verslechterde hebben ze uiteindelijk toch besloten om hem af te staan.

Wij kennen Diëgo dus al even. Hij is een echte Rottweiler en een echte puber. Hij kan op sommige momenten erg onstuimig zijn, al bedoelt hij het niet verkeerd. Hij loopt keurig aan de lijn, zowel alleen als in een groep. Met de juiste begeleiding reageert hij totaal niet op andere honden, maar loopt hij bij iemand aan de lijn die zelf nog wat onzeker is dan kan hij wel nog reageren op andere honden.

We zoeken een leuk, rustig en stabiel huishouden voor Diëgo, hij kan wel bij rustige, wat grotere kinderen geplaatst worden. Een andere hond zou kunnen maar bij voorkeur een teef, die ouder is dan 3 jaar. Diëgo zoekt een gezin dat zelfverzekerd is, dat veel met hem wil ondernemen maar waarbij er niet in de overcompensatie geschoten wordt. Hij moet nog veel zien van de wereld en nog veel leren, dus veel wandelingen op verschillende plekken zullen Diëgo goed doen in zijn ontwikkeling. Tot slot heeft Diëgo ook voldoende slaap nodig zodat hij al die nieuwe indrukken goed kan verwerken en zich kan ontwikkelen tot een gelukkige volwassen hond.

Rottweiler

16/04/2019