Diego Geadopteerd

Lieve, onzekere jongen.

Diego heeft in zijn korte leventje wat pech gehad. Hij werd als pup geplaatst bij iemand met meerdere Teckels. Deze vielen Diego regelmatig aan, wat zijn zelfvertrouwen op jonge leeftijd natuurlijk al behoorlijk aantaste. Toen dit een onhoudbare situatie werd, zou Diego teruggaan naar degene die hem gefokt had. Deze persoon belde iemand die één van de andere pups gekocht had, een zusje van Diego en deze meneer was zo lief om Diego ook op te vangen. Helaas pakte dit niet uit zoals gewenst. Doordat Diego zo onzeker was, ging hij ongezond heftig aan zijn zusje hangen en probeerde hij haar met hand en tand te verdedigen tegen andere honden. Dit zorgde ervoor dat hij behoorlijk tekeer kon gaan tegen honden op straat, wat het wandelen erg onprettig maakte.
Diego is toen kort naar ons trainingscentrum gekomen om te kijken hoe zijn gedrag zonder zijn zus zou zijn. Dit verbeterde in korte tijd flink, maar zodra Diego zijn zus weer zag ging hij meteen weer in de verdediging. Hierdoor heeft het baasje gekozen in het belang van Diego en hem bij ons afgestaan, zodat hij een huisje kan vinden waar hij enigshond is en alle begeleiding kan krijgen die hij nodig heeft.

Wanneer Diego met een kalm, zelfverzekerd persoon loopt kan hij prima andere honden passeren. Wanneer de begeleider zelf onzeker is, kan hij nog uitvallen. Met honden die hij kent, kan hij prima overweg. Om te slapen verkiest Diego duidelijk een (dichte) bench boven een mand o.i.d. Daar kan hij zich lekker in terugtrekken en alle rust pakken die hij nodig heeft. Hoe meer hij heeft geslapen, hoe chiller hij tijdens de wandeling is. Katten vindt Diego wel nog spannend, maar ook hier werken we aan en dat gaat stap voor stap beter.

We zoeken een kalm huishouden voor Diego, met weinig onrust of wisselende emoties. Voor zijn rust plaatsen we Diego niet bij kleine kinderen. Kinderen van 16 jaar kan eventueel in overleg. Het liefst plaatsen we Diego als enigshond, zodat hij alle tijd, aandacht, begeleiding en rust krijgt die hij de komende jaren nog nodig zal hebben. Hij moet natuurlijk nog zijn hele puberteit door de komende 2 jaar, dus heeft daar veel begrip, geduld en sturing bij nodig, zodat hij stabiel kan opgroeien.
Voor Diego's rust plaatsen we hem het liefst in een niet te hondrijk gebied.

Jack Russell x Mechelse Herder

Reu - nog niet gecastreerd