Diesel Geadopteerd

Lieve, wat onzekere goedzak.

Diesel is na problemen bij zijn vorige eigenaar door een bekend hondeninstituut getraind. Hier werd echter snel de conclusie getrokken dat er niets met Diesel aan te vangen was, waardoor er euthanasie-advies gegeven werd. De eigenaren gingen hier echter (gelukkig) niet mee akkoord en het instituut heeft Diesel toen doorgeplaatst naar een pakwerker. Diesel is te zacht voor pakwerk, maar wel geschikt voor speurwerk en zat daar dan ook niet op zijn plek. Gelukkig zag de trainer dit ook gauw in en heeft hij ons benaderd. Zo is Diesel bij ons terechtgekomen.

Diesel laat zich bij ons zien als een lieve hond die wat onzekerheden heeft, maar wel ontzettend graag alles voor je doet. In het begin vond Diesel nieuwe mensen en honden ontmoeten spannend, maar daar is ondertussen niks meer van te merken: hij helpt tegenwoordig zelfs alle nieuwe honden wennen aan andere honden. Diesel is gigantisch lief aan de lijn naar andere honden. Ook honden die naar hem uitvallen deren hem niet, hij reageert er totaal niet op. Hij volgt geweldig goed, zowel aangelijnd als los.
Nadat Diesel je heeft leren kennen is hij je beste vriend. Bij juiste sturing luistert hij als een echte herder naar commando's, werkt hij heel graag voor je en loopt ook keurig naast de fiets.

We zoeken voor Diesel een stabiel huishouden, met niet al te veel prikkels, waar grenzen kalm doch duidelijk worden aangegeven. Diesel kan prima geplaatst worden bij andere honden en katten, mits deze stabiel zijn. Voor zijn rust plaatsen wij Diesel niet bij jonge kinderen.

Diesel kan ook uitstekend als werkhond geplaatst worden voor speurwerk. Pakwerk is geen optie voor hem, maar speuren kan hij ontzettend goed. Hij werkt ontzettend graag voor je en zou blij zijn met een baan, of dat nu hobbymatig of gedragsmatig is.

Mechelse Herder

26/11/2015