Dino Geadopteerd

Lieve, kalme lobbes, met bewakingsdrift.

Dino is in 2016 op een leeftijd van 4 maanden oud vanuit Griekenland naar Nederland gekomen. Eenmaal thuis bleek na een paar maanden dat hij slechte ellebogen had en is hij aan één elleboog geopereerd. Toen ging het fysiek een stuk beter met Dino.
In zijn puberteit begon Dino, zoals elke hond wat grenzen op te zoeken en kreeg hij wat last van controlegedrag. Dit kwam vooral tot uiting wanneer er bezoek kwam. Dino dacht dat hij zijn baasjes hiertegen moest beschermen en kon dan uitvallen of happen naar het bezoek. Er is toen een gedragsdeskundige bij geweest, maar die gaf aan de baasjes niet te kunnen helpen.
Daarna is er contact met ons gezocht en is Dino 2 weken bij ons in training gekomen. Hij deed het hier fantastisch en was heel lief naar iedereen, hij had alleen wat meer sturing nodig dan hij thuis kreeg.
De bedoeling was dat Dino na de training weer terug naar huis zou gaan, maar gezien de veranderde leefomstandigheden van de baasjes en de angst dat het weer de verkeerde kant op zou gaan met hem eenmaal thuis, is er toch besloten hem bij ons af te staan.

Dino is hier heel lief en sociaal. Het ontmoeten van nieuwe mensen kan hij soms wel wat spannend vinden, maar wanneer hij hier goed in begeleid wordt geeft dit geen problemen.
Dino is een kalme hond, waardoor het vaak niet of weinig opvalt als hij wat hoog in zijn stress zit. Dino is graag buiten, maar te lang in de tuin verblijven zorgt dat hij weer meer controlegedrag gaat vertonen. Belangrijk is dus dat hem dit stap voor stap aangeleerd wordt met de tijd. Dino is best sociaal naar andere honden, mits ze rustig zijn. Hij houdt niet van druk gedoe. Hij heeft nooit samengeleefd met katten, dus wij zijn nog uit aan het testen hoe hij hierop reageert. Tegen kinderen is hij heel lief, al plaatsen wij hem niet in een situatie met kleine kinderen waar regelmatig vriendjes komen spelen, omdat hij gewoon niet erg gelukkig wordt van deze prikkels.

Dino zoekt dus een relatief kalm huishouden als enighond of misschien met een stabiele teef erbij. Kinderen vanaf 16 jaar zouden kunnen. Het kan zijn dat Dino op latere leeftijd aan zijn andere elleboog geopereerd zal moeten worden, hier dient dus rekening mee gehouden te worden. Rustige wandelingen aan de lijn en thuis veel niksdoen en slapen, maakt Dino het allergelukkigst!

Kruising Berghond

09/08/2016