Doerak Geadopteerd

Jonge, angstige, felle hond.

Doerak is door een stichting uit het buitenland gehaald. Hij is toen in een gastgezin terechtgekomen, waar al een andere hond aanwezig was. Helaas bleek Doerak ontzettend fel te zijn tegen iedereen in het gezin behalve mevrouw. Hij viel gericht aan en heeft meneer zelfs recht in het gezicht gebeten. Doerak is toen naar ons trainingscentrum gekomen om te kijken of we dit gedrag in korte tijd konden verhelpen. Eenmaal in het centrum bleek het gedrag echter zo heftig en het leervermogen van Doerak zo traag, dat dit geen doen was. Het was niet veilig om Doerak terug in een gezin te zetten, zeker niet met kinderen, en daarom is er besloten Doerak bij ons af te staan, zodat we alle tijd die nodig is kunnen nemen om hem op de rit te krijgen.

En dat heeft nog heel wat voeten in aarde. Doerak is typisch een hond die liever op straat had geleefd. Hij vindt mensen geen toffe wezens en laat dat duidelijk merken. Als hij iemand een beetje kent, dan wordt hij hier wel wat vriendelijker tegen, maar ook daarbij hanteert hij duidelijke, harde grenzen. Tegen onbekenden is hij helaas nog behoorlijk lelijk als ze aan hem willen komen of langs zijn verblijf lopen.
Doerak wordt dan ook dagelijks nog flink getraind en is daarom nog niet ter adoptie. Hij moet eerst wat lekkerder in zijn vel gaan zitten en het leven in een druk en moeilijk land als Nederland gaan leren begrijpen en aankunnen.
Doerak kan hier redelijk overweg met andere honden, maar hij kan ook daarbij grenzen te hard aangeven. Dit geldt ook voor katten. Vanzelfsprekend zullen wij Doerak met zijn verleden nooit bij kinderen plaatsen.

Toch al interesse in Doerak? Mail ons dan even!

Kruising

27/12/2019