Doeschka Geadopteerd

Leuke, jonge, spontane meid met een eigen mening.

Doeschka is als pup op straat in Montenegro geboren. De ouders van haar vorige bazinnetje hadden haar daar gevonden en hebben haar in huis gehaald. Ze is daar tot juli geweest en toen naar Nederland gebracht om hier bij de dochter te wonen, daar de ouders al meerdere honden hadden en eigenlijk niet echt tijd en plek hadden voor nog een hond. Hun dochter was echter een echt kattenmens en had nog nooit een hond gehad. Doeschka is een leuk, vrij hondje, maar een hond middenin de prepuberteit met zo'n vrij karakter is natuurlijk niet heel makkelijk als eerste hond. Doeschka trok dan ook alle aandacht naar haar toe en als ze die even niet kreeg, ging ze springen, happen, graven, etc. Haar bazinnetje werd daarnaast ook gewoon niet zo blij van het hebben van een hond en nadat we bij haar thuis waren gaan kijken, zagen we al snel dat dit gewoon geen goede match was voor beide partijen. Daarom is besloten Doeschka bij ons af te staan, zodat we een beter passende plek voor haar kunnen vinden.

Eenmaal bij ons ontwikkelde Doeschka zich binnen een weekje naar een ontzettend leuke, vrolijke meid. De structuur en veiligheid die ze bij ons krijgt, vindt ze duidelijk fijn, waardoor ze hier niet meer om hoeft te vragen door middel van hyperactief gedrag. Ze kan super goed overweg met alle andere honden, al moet ze soms nog wat begrensd worden in haar enthousiasme en leren dat niet elke hond haar altijd maar geweldig en leuk vindt ;) Ze is hartstikke lief voor mensen. Katten wordt ze nog een beetje druk van, maar dit trainen wij regelmatig en dat gaat steeds beter. Ze zou als ze de tijd krijgt om rustig te wennen, dus prima in een huis met katten kunnen wonen. Verder loopt ze uitstekend aan de lijn, zowel alleen als in een groep en reageert ze niet op passerende honden.

We zoeken voor Doeschka een leuk, actief gezin, met of zonder andere dieren. Kinderen zijn ook geen probleem voor haar. Wel zoeken we een gezin dat begrijpt dat Doeschka nog door alle puberteiten heen moet en dat ze hier dus veel begeleiding in zal moeten hebben, zodat ze zo leuk en open kan blijven zoals ze nu is. Een gezin dat wil investeren in fijn met haar trainen en haar veel van de wereld wil laten zien.

Kruising

Teef - gesteriliseerd