Donna Geadopteerd

Aanhankelijke, vrolijke meid.

Donna is toen zij drie jaar oud was geadopteerd geweest uit een asiel in Nederland. Haar toenmalige baasjes liepen eigenlijk nergens tegenaan met haar, behalve dat ze wat eenkennig kon zijn. Verder was ze een blij ei dat lekker veel mee ging wandelen. Deze baasjes zijn ongeveer een jaar geleden plots overleden, waardoor Donna noodgedwongen naar familie moest. Hier liepen ze wel tegen problemen aan met Donna. Ze kon veel blaffen naar vreemden en was ontzettend eenkennig en beschermend. Vooral bezoek was erg moeilijk. Wanneer bijvoorbeeld iemand plots bewoog, begon ze weer luidkeels te blaffen. Bij sommige aanrakingen van vreemden kon zij happen. Verder was Donna naar haar baasje ontzettend lief, maar omdat het baasje niet met dit gedrag om kon gaan, is Donna bij ons afgestaan.

Bij binnenkomst was het al duidelijk dat onder dat geblaf een nogal angstig hondje zit. Een hondje dat altijd gewend was mensen weg te krijgen, als ze maar hard genoeg blafte. Toen ze doorhad dat dat bij ons niet werkte en wij niet zomaar weggingen, ontdooide ze al snel. De eerste keer dat wij haar weer uit de bench wilde halen, kwispelde ze al volop. Ze voelde zich direct veilig. We hebben Donna meteen de bench aangeleerd en deze vindt ze nu erg prettig. Ze wil nog wel eens blaffen naar een vreemd persoon (zoals bijvoorbeeld een vrijwilliger) wanneer deze langs haar kennel loopt. Wanneer deze dan blijft staan en ze doorheeft dat het geen zin heeft, stopt ze al snel. Donna zal dus met bezoek nog wat hulp nodig hebben, of mensen die haar plots willen benaderen. Ze laat zich wel goed sturen en komt snel vragen voor goedkeuring. Donna loopt erg netjes aan de lijn, met of zonder andere honden. Ze is ook erg sociaal naar andere honden en geeft haar grenzen keurig aan. Katten vindt ze een beetje spannend, maar dit gaat goed als ze de juiste sturing krijgt. Donna is een echt knuffelkontje en houdt erg van tripjes maken naar bijvoorbeeld het bos of andere groene omgevingen. Ze kan soms even blaffen wanneer we haar alleen laten, vooral in een nieuwe situatie. Met sturing is dit snel over, maar ze kan zichzelf ook netjes kalmeren na een paar blafjes.

We zoeken voor Donna een huisje waar ze vooral lekker relaxt haar dagen kan doorbrengen. Chille wandelingen met af en toe een tripje uit, zijn voor haar prima. Thuis moet ze genoeg structuur krijgen, zodat ze niet het idee heeft voor haar baasjes te moeten gaan zorgen. Kinderen vindt ze wat spannend met hun drukke energie, maar rustigere kinderen vanaf een jaar of 14 zouden moeten kunnen.

Kruising

Teef - gesteriliseerd