Duka Geadopteerd

Grappige, vrolijke, soms statige hond.

Duka is als jonge hond uit Roemenië gehaald. In Roemenië zat hij naar het schijnt in een opvanggezin. In Nederland is hij door een koppel geadopteerd. Hier woonde hij samen met een Bearded Collie wat altijd prima is gegaan. Het koppel is op een gegeven moment uit elkaar gegaan en kon de zorg over Duka niet meer dragen. Ze hadden al een half jaar door tijdgebrek niks meer met hem kunnen doen en Duka was regelmatig bij de ouders van het koppel. Hier kreeg hij niet de goede sturing waardoor hij ging grommen en blaffen naar mensen. Ze hebben er daarom voor gekozen om afstand van Duka te doen.

Eenmaal bij ons heeft Duka de eerste paar dagen een beetje de kat uit de boom gekeken. Na een dag of vier begon hij zijn onzekerheden steeds meer te laten zien. Dit uitte hij door uit te vallen naar scooters en tegemoetkomende honden. Maar doordat hij zijn angsten nu liet zien, konden we hem hier beter in begeleiden. Na wat training reageert hij met de juiste begeleiding niet meer op deze dingen. Hij is hierin heel snel vooruit gegaan. Hij is dan ook een enorm leergierige hond. Hij kan prima in een roedel honden lopen en trekt niet aan de lijn.

We zijn voor Duka op zoek naar een leuk gezin van wie hij nog meer leert zichzelf te zijn, waardoor hij zich verder kan ontwikkelen tot een stabiele en zelfverzekerde hond. Iemand die er samen met hem op uit gaat om zijn horizon te verbreden zodat hij beter met nieuwe situaties leert om te gaan. Duka kan prima geplaatst worden bij andere honden.

Kruising

15/07/2017