Eddie Geadopteerd

Lieve, zachtaardige, hond die soms wat in de stress kan schieten.

Eddie is als pup door zijn vorige baasjes gekocht en deze hebben puppycursus gevolgd en gingen naar de hondenschool. De problemen begonnen toen Eddie in de puberteit kwam: hij kon geen rust meer vinden en raakte daardoor erg gestrest. Hij begon veel te blaffen en kon niet meer alleen gelaten worden. In 2016 hielp Animal's Faith de eigenaren voor het eerst. Het was overduidelijk dat Eddie meer structuur en begeleiding nodig had. Met meer begeleiding deed hij het goed, maar helaas gaven de baasjes Eddie keer op keer te snel teveel vrijheid, waardoor hij natuurlijk weer terugviel in zijn oude gedrag. De baasjes van Eddie zijn in 2019 gescheiden en door alle stress en onzekerheden die dit met zich meebracht, begon Eddie naar mensen te happen. Hij kon niet meer worden aangeraakt door onbekende mensen en er waren drie bijt- en hapincidenten waarbij mensen die hij niet kende hem ondanks instructies toch aanraakten. Dit jaar liet het bazinnetje de lijn van Eddie los tijdens een wandeling, waarop Eddie van angst en stress een 8 maanden oud hondje pakte. Helaas moest dit hondje door de schade van dit incident geëuthanaseerd worden.

Toen Eddie in ons asiel binnenkwam wist hij niet meer wat voor of achter was, zo torenhoog was zijn stress en zo overprikkeld was hij. Het was duidelijk dat dit mannetje ernstige nood aan rust en regelmaat had. Eddie krijgt veel rust bij ons en 2 tot 3x daags goed begeleide wandelingen en trainingen. Hij loopt keurig mee in verschillende hondengroepen en we oefenen dagelijks met hem overal aan te raken. Nieuwe honden tegenkomen vindt hij soms nog wat spannend, zeker als de onbekende hond erg druk is, maar met wat sturing laat hij zich hier prima in begeleiden. Ook de aanraaktraining gaat in grote stappen vooruit en hij vindt nieuwe en onbekende mensen steeds minder spannend. Nieuwe mensen ontmoeten zal wel altijd extra begeleiding van zijn nieuwe eigenaren nodig hebben.

We zoeken een rustig huishouden voor Eddie, met kalme, verstandige mensen die begrijpen dat hij veel sturing van zijn baasjes nodig zal hebben en niet blij wordt van te veel vrijheid. Het liefst plaatsen we hem in een niet te drukke omgeving en/of bij kleine kinderen. Eddie zit nu in Apeldoorn in training, in huis. Dit doet hij heel goed. Hij kan dan ook prima bij andere honden of bij niet-angstige katten geplaatst worden. Wanneer Eddie je vertrouwt, kun je vrijwel alles met hem. Update 05-04-22: Eddie's gedrag gaat met sprongen vooruit, bezoek e.d. is eigenlijk geen issue meer. Ook alleen blijven gaat super goed. Wel vindt Eddie veel steun bij de bench, hier ligt hij graag in. Helaas gaat de gezondheid van Ed juist flink achteruit. Hij heeft 2 zware operaties moeten ondergaan, die hij gelukkig goed doorstaan heeft. We weten echter niet hoe lang dit mannetje nog heeft en hopen dat hij nog een plekje vindt voor het leven!

Let op: Eddie zit in ons centrum in Apeldoorn!

Teckel Kruising

18/08/2011

Klein

Zit, af, kom hier, mand, bench, rustig, nee