Erik Geadopteerd

Lieve, licht onzekere hond.

Erik is met 9 weken bij zijn vorige bazinnetje terechtgekomen, op een ongelukkig tijdstip. Er was op dat moment veel emotie in huis en ook daarna waren de emoties in huis vaak instabiel. Erik kreeg daardoor het gevoel dat hij zijn bazin moest beschermen. Dit resulteerde in overmatig blaffen in huis en omdat zijn bazin het emotioneel vaak niet op kon brengen om met Erik te wandelen, plaste en poepte hij in huis. Zijn bazinnetje koos ervoor om Erik naar het asiel te brengen, zodat zij aan zichzelf kon werken en Erik ook zich verder kon gaan ontwikkelen.

Eenmaal bij ons was Erik de eerste dagen uiteraard erg onder de indruk aangezien hij weinig gewend was. Wel was hij meteen goed zindelijk. We zijn met hem gaan trainen en wandelen en daardoor werd hij meteen een stuk losser. Hij is heel leergierig en gaat dan ook grote stapjes vooruit. Hij kan prima met andere honden samen lopen en loopt keurig aan de lijn. De weg naar zelfverzekerdheid heeft natuurlijk nog wat tijd nodig, maar met goede begeleiding en veel vertrouwen gaat hij hier ongetwijfeld komen.
Erik heeft een vergroeid achterpootje. Zijn onderbeentje is als het ware verkeerd om op zijn knie geschroefd. Hij is hiermee geboren en er is nu niks meer aan te doen. Hij redt zich hier echter prima mee. Omdat hij bij ons nu veel meer loopt krijgt hij wel een schoentje aan met wandelen, zodat zijn nageltjes niet te ver afslijten.

Erik is op zoek naar eenleuk en onbezorgd huisje, waar hij dagelijks nog een paar keer per dag wordt uitgelaten. Hij kan prima bij kinderen of oudere mensen geplaatst worden. Uiteraard moet er rekening gehouden worden met zijn pootje en moet hij voldoende sturing in huis krijgen, zodat hij niet terugvalt in zijn stressblaffen.

Langharige Teckel Standaard

22/09/2015