Flip Geadopteerd

Lieve hond met diepe angsten die voor een scherpe rand kunnen zorgen.

Flip komt van een broodfokker. Hij is als pup door een gezin gekocht, welke nog nooit honden gehad had. Een Kooikerhondje is niet het makkelijkste ras en deze mensen hebben zich hier dan ook flink op verkeken. Flip begon al vrij snel claimgedrag in zijn bench te ontwikkelen. Als meneer langs de bench liep, kon hij uitvallen. Hij heeft meneer ook een enkele keer gehapt, maar nooit doorgebeten. Wij hadden bij dit gezin een therapie ingesteld, waar Flip goed op reageerde; hij werd kalmer en vloog niet meer uit naar meneer. Mevrouw bleef door de incidenten in het verleden echter ontzettend bang voor Flip en kon zich hier niet overheen zetten. Flip werd erg gestrest van deze signalen, maar hield zich goed, totdat het gezin besloot Flip opeens veel meer vrijheden te geven, waardoor Flip zich direct het correctierecht weer toe-eigende en mevrouw corrigeerde op haar stress. Flip moest toen direct uit huis en is toen naar ons asiel gekomen.

Flip heeft hele duidelijke sturing en veel veiligheid nodig, zeker wanneer het om zijn mand, bench of voer gaat, kan hij deze snel gaan claimen wanneer hij zich niet 100% op zijn gemak voelt. Hij kan hierbij dan flink uitvallen. Flip is wel heel sociaal met andere dieren (honden, katten, kippen etc.) en kan het beste in een stabiele roedel of bij mensen met ervaring met dit gedrag, geplaatst worden. Flip vertoont dit gedrag enkel binnenshuis. Het is dus ook zeker mogelijk om Flip als buitenhond te houden.

Flip is 2 jaar geleden bij ons geadopteerd en deed het daar best keurig, ondanks dat hij nog meer sturing had kunnen krijgen. Helaas is zijn bazinnetje erg ziek geworden en dat is de reden dat Flip nu terug in ons asiel is. We gaan opnieuw hard aan de slag met deze kleine man en hopen dat er deze keer sneller een huisje voor hem komt. Vorige keer heeft hij 5 jaar moeten wachten voordat hij geadopteerd werd en hij wordt er natuurlijk niet jonger op.

Flip zoekt een stabiel huishouden zonder kinderen. Mensen met een hele kalme mindset die niet snel onder de indruk zijn en weten dat de kans er in zit dat Flip in het begin zal uithalen. Wanneer hij mensen en omgevingen nog niet kent, wordt hij natuurlijk extra onzeker, wat hem reactiever maakt. We zoeken dus iemand met engelengeduld en het liefst (een) andere hond(en) met een sterk karakter, liefst een teef.

Kooikerhondje

20/03/2012

Middelgroot

Zit, af, kom hier, mand, bench, rustig, nee