Flip Geadopteerd

Lieve, vrolijke, soms wat verlegen jongen.

Flip is als jonge hond door een stichting uit Griekenland gehaald. Hij is toen bij een gezin met kinderen geplaatst, maar hier kreeg hij waarschijnlijk al gauw meer vrijheid dan hij aan kon, waardoor hij de mensen ging corrigeren. De stichting heeft hem toen teruggenomen, maar had geen gastgezin beschikbaar voor hem. Hij is daarom in een pension geplaatst, waar hij heel veel vrijheid kreeg (veel loslopen, op een veld met andere honden rennen, etc.). Dat ging zoals bij de meeste honden de eerste weken goed, zelfs langer dan bij de meeste honden, aangezien zoveel vrijheid vaak na 2 tot 4 weken teveel is voor een hond. Flip deed het ruim 6 weken hier keurig op. Daarna werd ook hem het slaapgebrek, het aangetaste veiligheidsgevoel en de drukte hem teveel. We hebben wat filmpjes van Flip ontvangen en zagen dat hij vooral veel gepest werd door de andere honden, waarop hij in de filmpjes meer dan keurig reageerde. Flip moest uiterlijk eind maart weg bij dit pension en daarom is onze stichting benaderd. Zo is Flip bij ons terechtgekomen.

Eenmaal bij ons laat Flip zich als een super lieve, vrolijke jongen zien. Eerste contact met mensen vindt hij soms nog wat spannend en dan kan hij zich terughoudend opstellen, maar als hij gewoon genegeerd wordt, komt hij al gauw snuffelen. We kunnen ons voorstellen dat hij bij teveel vrijheid hierin zal gaan overcompenseren door te blaffen of nippen, maar of dat gedrag daadwerkelijk de kop op zal steken, ligt puur aan zijn begeleiders en de omgang die met hem gehanteerd wordt. Flip wandelt verder uitstekend aan de lijn, zowel alleen als in een groep honden. Uiteraard heeft hij hier en daar nog wat sturing nodig, wat heel normaal is op zijn leeftijd. Hij is bij ons sociaal met alle honden en kan er ook los mee spelen. Natuurlijk moeten alle jongen honden regelmatig wat geremd worden in hun spel en Flip is daar geen uitzondering op. Zolang hij merkt dat je voor hem blijft zorgen en op hem blijft letten wanneer hij los is, doet hij het ontzettend goed.

We zoeken een leuk, actief huishouden voor Flip, dat hem veel van de wereld wil laten zien en hem daarbij stap voor stap kan begeleiden, zowel in huis als buitenshuis. Voor zijn rust plaatsen we hem niet bij kleine kinderen, maar pubers kan zeker. Flip kan ook uitstekend bij een andere stabiele hond geplaatst worden.

Kruising

21/05/2019