Floyd Geadopteerd

Lieve, zachtaardige, verlegen hond.

Floyd is via een stichting naar Nederland gekomen. Hij is toen in een gastgezin gekomen met meerdere andere honden, dit ging uitstekend. Van daaruit werd hij geadopteerd en kwam hij in een redelijk druk huishouden terecht, waar mensen veel in en uit liepen en op bezoek kwamen. Floyd vond al deze mensen behoorlijk spannend en kreeg hier te weinig sturing in. Zeker kinderen, juist omdat deze druk en onvoorspelbaar zijn, waren extra beangstigend voor Floyd. Met het eigen kind ging het in het begin wel goed.
Omdat de stress opliep bij Floyd, vanwege de vele prikkels en een aangetast veiligheidsgevoel en hij zich niet begrepen voelde, ging hij uiteindelijk wat van zich af happen. Vooral mannen vond hij spannend, maar ook kinderen werden steeds spannender voor hem, waardoor hij uiteindelijk naar naar het eigen kind kon blaffen. Dit was de reden voor het gezin om afstand van Floyd te doen. De stichting is mee gaan kijken voor een oplossing, omdat zij geen gastgezinnen beschikbaar hadden en zo is Floyd bij ons terechtgekomen.

Eenmaal bij ons werd duidelijk dat Floyd ontzettend moe en overprikkeld was. Rust en regelmaat deden hem dan ook goed. Floyd is ontzettend lief, maar gewoon heel erg verlegen. Hij heeft hulp nodig bij het leven in dit drukke land en kan daardoor niet goed omgaan met veel vrijheid, dat vindt hij beangstigend. Floyd heeft zich ondertussen al goed opengesteld naar ons en wandelt hartstikke goed mee aan de lijn, zowel alleen als in een groep. Hij valt niet uit naar andere honden. Nieuwe mensen ontmoeten vindt hij nog altijd wat spannend en hij zoekt dan steun bij de persoon die hij kent. Krijgt hij rustig de tijd, dan ontspant hij al vrij snel.

We zoeken een kalm huishouden voor Floyd met weinig onverwachte prikkels. Een huishouden waar regelmaat heerst. We plaatsen Floyd voor zijn eigen rust en plezier niet bij kleine kinderen. Kinderen van een jaar of 16 zou wel kunnen. Floyd kan prima bij een andere hond geplaatst worden, katten zal met genoeg begeleiding ook kunnen.

Kruising

28/08/2015