Gino Ter adoptie

Lieve, vrolijke jonge, nog onzekere hond.

Gino is geboren op een boerderij. Met 7,5 week oud werd hij al geplaatst bij zijn vorige baasjes. Na een maand of 5 begon Gino wat onrustiger en vooral luidruchtiger te worden. Zijn baasjes hebben hiervoor meerdere gedragstherapeuten ingeschakeld maar door de manier van aanpak die werd gehanteerd bij deze trainingen werd Gino's gedrag helaas steeds heviger i.p.v. beter. Hij ging happen naar bezoek en kinderen. Zijn baasjes wisten niet meer wat te doen, vonden de situatie te gevaarlijk en hebben een afspraak gemaakt bij hun dierenarts voor euthanasie. Ze hadden zelf een kindje van drie jaar oud en durfden het niet meer aan met Gino en het kind in huis. De dierenarts heeft gelukkig contact met ons opgenomen en de baasjes naar ons doorverwezen. Zo is Gino bij ons in het asiel gekomen.

Meteen bij de eerste wandeling werd duidelijk dat Gino totaal verkeerd begrepen was. Zijn gedragsproblemen kwamen voort uit onzekerheid, bijna angst, en zijn roep om hulp werd niet goed begrepen. Gelukkig verstaan wij deze grote kleine man wel goed en waardoor hij zich meteen een stuk veiliger voelt en zijn problemen zoals uitvallen aan de lijn al grotendeels weg zijn gevallen. Als hij een nieuwe situatie wat spannend vindt kan hij nog wat hoog in zijn energie zitten, maar met de juiste sturing komt hij snel tot rust. Hij kan keurig in een roedel met andere honden lopen en loopt ook netjes alleen.

Gino is op zoek naar leuke baasjes die de training willen voortzetten zodat hij zich verder kan ontwikkelen en een stabiele en kalme volwassen hond kan worden. Hij heeft vooral in nieuwe situaties nog wat begrenzing nodig, dus duidelijke sturing is bij hem wel van belang. Verder kan hij prima geplaatst worden bij andere honden. Bij kinderen kan hij ook geplaatst worden mits zij ook duidelijk worden meegenomen in het trainingsproces van Gino zodat er geen onduidelijkheden ontstaan. Gino is natuurlijk nog een jonge hond die nog lekker gaat puberen. Mogelijke adoptanten dienen hier dus zeker rekening mee te houden.

Duitse Herder x Labrador

29/08/2018