Herman Ter adoptie

Lieve, voorzichtige jongen, met nog redelijk wat onzekerheden.

Herman heeft Liz leren kennen toen ze uithielp in het grootste asiel van Kroatië. Herman zat daar helemaal alleen in een hok en kwam er eigenlijk nooit uit. Hij zou niet sociaal naar mensen en honden zijn en zat zijn tijd wat te verslijten. Met 550 honden was het in het asiel te druk voor de medewerkers om met de honden te trainen, dus honden zoals Herman maken dan helaas geen kans. Ongetraind zijn ze niet plaatsbaar.

Door een samenwerking met dit asiel hebben we het beste van beide werelden gecreëerd: Herman is naar Nederland gekomen zodat wij lekker met hem aan de slag kunnen en een hond die in Nederland woonde, maar niet uit Nederland kwam en niet gelukkig was in Nederland, is naar Kroatië gegaan, waar ze nu een heerlijk leven leidt! Zo is Herman in ons asiel terechtgekomen.

Herman was niks gewend. Hij kon niet aan de lijn lopen, aangeraakt worden kende hij niet en vond hij dus ontzettend spannend. Hij kende alleen een leven in afzondering. Eenmaal bij ons ging er dan ook een wereld voor hem open met dagelijkse wandelingen, veel interactie met mensen en nieuwe dingen leren! Elke dag wordt Herman vrolijker en hij laat zich ondertussen al aaien en knuffelen. De volgende stap is dat we zijn vacht goed kunnen verzorgen, zodat we hem een wat mooiere coupe kunnen geven!
De training met Herman gaat rustig en gestaag. Hem overvragen gaat averechts werken, dus we pakken het langzaam aan, in zijn tempo.

Herman is op zoek naar een leuk huisje waar veel begrip heerst. Rust om hem de tijd te geven die hij nodig heeft, maar ook genoeg zelfvertrouwen om te zorgen dat hij wel de noodzakelijke stappen blijft zetten. We zoeken mensen die lekkere wandelingetjes met Herman gaan maken. Dit hoeft geen uren te zijn, maar 2 tot 3 keer per dag 30 tot 45 minuutjes vindt hij fijn. Mensen die Herman de tijd geven om aan ze te wennen. Die snappen dat hij adoptie niet als "gered worden" ziet, maar inzien dat dit een spannende verandering voor hem is, die goed begeleid moet worden en de tijd moet krijgen. We plaatsen Herman voor zijn rust niet bij kinderen onder de 15 jaar oud. Andere dieren zijn geen probleem voor hem en zouden hem zelfs kunnen helpen in zijn proces. Dit is echter geen vereiste, hij is net zo gelukkig als enigshond.

Wat belangrijke kenmerken van Herman zijn:
Energielevel: laag
Intelligentie: hoog
Zelfvertrouwen: gemiddeld
Zelfbewustzijn: laag
Vasthoudendheid: laag

Het is bij een adoptie belangrijk dat jezelf hoger dan of gelijk aan de hond die je wil adopteren scoort, om te zorgen dat er een mooie match uit voort kan vloeien.

Kruising

01/01/2019