Igor Ter adoptie

Lieve knuffelbeer.

Igor is bij een fokker gekocht. Toen zijn oude baasje hem hier ging ophalen, waren zijn oren al gecoupeerd zonder dat het baasje hiervan op de hoogte was. De eerste maanden gingen goed en toen Igor 4 maanden oud was kwam er nog een tweede hond bij. Ook dit is altijd goed gegaan. Problemen ontstonden toen er een nieuw gezinslid in huis kwam: een baby. Igor werd toen bijna alleen maar in de garage gehouden en dus weggehouden van de baby, met als reden het haar en de kwijl dat Igor achterliet. Hij mocht soms nog in de tuin waken en ging mee naar het werk van een van de gezinsleden om dan ook hier te mogen waken. In deze tijd ontwikkelde Igor ook voernijd, waardoor bij de baasjes twijfels ontstonden. Toen een incident zich voordeed rondom het waken van Igor (wat hem dus altijd is aangeleerd), verloren de baasjes het vertrouwen in hem en is hij bij ons afgestaan.

Igor is bij ons een grote lieverd. Hij moet nieuwe mensen even leren kennen, maar is kort daarna ook beste maatjes met deze persoon. Wanneer Igor iemand (nog) niet kent, blaft hij een aantal keren vanuit zijn kennel als een echte waakhond. Is hij buiten de kennel, dan zijn vreemde mensen al een heel stuk minder spannend. Hij loopt heel netjes aan de lijn, alleen of in een groep met andere honden. Igor vindt het ook leuk om te wandelen, maar het hoeft van hem niet te veel en niet te snel. Hij heeft op ongeveer 2,5 jarige leeftijd een operatie gehad aan zijn rechter kruisbanden bij zijn rechter achterpoot. Hierdoor mag hij niet te veel en/of te snel lopen, al gaan wandelingen van 45 minuten tot anderhalf uur prima. Zolang hij maar niet elke dag uren achter elkaar loopt, is het voor hem prima. Gelukkig vindt hij buiten lekker luieren ook helemaal goed. Igor zou het zelfs fijn vinden om lekker in een tuin te kunnen liggen, een beetje chillend de hele dag. Igor vindt het heel soms wat spannend om onbekende honden te passeren, maar laat zich hier makkelijk in bijsturen en kan dus prima langs honden lopen met de juiste sturing. Wij kunnen Igor gemakkelijk voeren en hij wacht netjes op zijn eten. Verder is Igor een echte knuffelkont waarbij hij tijdens een knuffel graag even tegen je aan gaat liggen. En minstens net zo veel houdt hij van snoepjes. ;) Wanneer Igor duidelijke grenzen krijgt, is hij vooral gewoon een lieve knuffelbeer. Iedereen die hem in zijn tijd bij ons heeft leren kennen, zal dit ook herkennen.

We zoeken voor Igor een huis(je) waar hij duidelijke grenzen en structuur krijgt. Waar er wel een lekker chille wandeling gemaakt wordt, maar waar vooral een lekker rustige sfeer hangt. En waar mensen van een grote hond houden die wat kan kwijlen ;) Van katten en andere kleine dieren krijgt Igor nog wat spanning. Hierdoor zullen we hem niet bij kleine dieren plaatsen. Met kinderen zal Igor prima gaan, al zal hij hier net zoals elke hond in het begin wat begeleiding in moeten krijgen

Kangal

01/04/2019

Zeer groot