Igor Ter adoptie

Van binnen lieve jongen die nog wel eens wat stoer kan doen.

Igor is bij een fokker gekocht. Toen zijn oude baasje hem hier ging ophalen, waren zijn oren al gecoupeerd zonder dat het baasje hiervan op de hoogte was. De eerste maanden gingen goed en toen Igor 4 maanden oud was kwam er nog een tweede hond bij. Ook dit is altijd goed gegaan. Problemen ontstonden toen er een nieuw gezinslid in huis kwam: een baby. Igor werd toen bijna alleen maar in de garage gehouden en dus weggehouden van de baby, met als reden het haar en de kwijl dat Igor achterliet. Hij mocht soms nog in de tuin waken en ging mee naar het werk van een van de gezinsleden om dan ook hier te mogen waken. Daarnaast had Igor voernijd ontwikkeld en hieromheen zijn een aantal incidenten voorgekomen. De druppel kwam toen er een incident voorkwam met een mevrouw die in de tuin liep, terwijl Igor een bot had en in de tuin was. Hierdoor heeft het gezin het vertrouwen in hem verloren en is hij naar ons toe gekomen.

Igor is bij ons een grote lieverd. Hij moet nieuwe mensen even leren kennen, maar is kort daarna ook beste maatjes met deze persoon. Wanneer Igor iemand (nog) niet kent, zal hij hier wel eens naar kunnen blaffen in de kennel. Hij loopt heel netjes aan de lijn, alleen of in een groep met andere honden. Igor vindt het ook leuk om te wandelen, maar het hoeft van hem niet te veel en vooral niet te snel. Hij heeft op ongeveer 2,5 jarige leeftijd een operatie gehad aan zijn rechter kruisbanden bij zijn rechter achterpoot. Hierdoor mag hij niet te veel en/of te snel lopen. Igor vindt het heel soms wat spannend om onbekende honden te passeren, maar laat zich hier makkelijk in bijsturen en kan dus prima langs honden lopen met de juiste sturing. Wij kunnen Igor gemakkelijk voeren en hij wacht netjes op zijn eten.

We zoeken voor Igor een huis(je) waar hij duidelijke grenzen en structuur krijgt. Waar er wel een lekker chille wandeling gemaakt wordt, maar waar het vooral niet te gek en lekker rustig is. En waar mensen van een grote hond houden die wat kan kwijlen ;) Van katten en andere kleine dieren krijgt Igor nog wat spanning. Ook hier zijn we dus zeker mee aan het trainen.

Kangal

01/04/2019

Zeer groot

Zit, af, kom hier, in de mand, los, wachten, blijf