Ikaros Geadopteerd

Lieve, wat onzekere jongen.

Ikaros is door zijn vorige baas in Kreta op straat gevonden. Hij heeft toen besloten Ikaros te houden en heeft hem mee naar Nederland genomen. Ikaros was altijd heel lief voor mensen en voor zijn baas en ook aan de lijn was het passeren van andere honden nooit een probleem. Zijn baasje liet hem echter geregeld los en dit was te veel vrijheid voor Ikaros, wat niet goed opgebouwd en aangeleerd was. Hierdoor speelde het testosteron regelmatig op bij Ikaros en kon hij met andere reuen gaan vechten.
Afgelopen mei is het baasje van Ikaros plotseling overleden, waardoor Ikaros tussen wal en schip raakte. Gelukkig bekommerde de buurt zich zo goed mogelijk over hem en werd hij meerdere keren per dag uitgelaten, wat met de juiste sturing geen problemen opleverde. De rest van de dag zat Ikaros echter alleen in het huis van zijn overleden baasje en dat was natuurlijk geen leven.
Het reguliere asiel wilde Ikaros niet aannemen en daarop heeft de buurt geld ingezameld om hem bij ons af te kunnen staan.

Eenmaal bij ons viel het op dat Ikaros niet heel erg gewend was om op mensen te bouwen, maar vooral zelf zijn zaakjes op te lossen. Dit verklaart ook de bijtincidenten met de andere honden. Wanneer Ikaros goed gestuurd wordt, kan hij echter prima overweg met andere honden. Hij loopt bij ons dan ook uitstekend in een groep met andere honden en reageert niet op passerende honden. Voor mensen is hij super lief. Ook op onze katten reageert hij niet. Ikaros is verder lekker rustig en maakt zich niet snel druk. In nieuwe, drukke situaties heeft hij wat begeleiding nodig, maar kalmeert dan snel.

We zijn op zoek naar een fijn gezin, met of zonder kinderen, waar Ikaros zijn laatste jaren lekker rustig en veilig mag slijten. Een paar keer per dag een lekkere wandeling van een uurtje en verder veel chillen en slapen, is alles dat hij vraagt. Hij kan eventueel bij een andere hond geplaatst worden, liefst een teef, indien nieuwe baasjes genoeg sturing kunnen geven. Katten en andere dieren zou met genoeg begeleiding ook kunnen, hier moet hij dan wel de tijd voor krijgen.

Kruising Dobermann

01/07/2013