Ike Ter adoptie

Stoere, grappige clown.

Ike is als pup door een broodfokker vanuit Slowakije naar Nederland gehaald en in een winkel verkocht aan zijn eerste baasjes. De reden dat hij daar weg moest is helaas onduidelijk. Hij is afgestaan in een dierenasiel in België. Hier heeft hij een half jaar gezeten en werd toen herplaatst. Door een licht bijtincident werd hij echter weer teruggebracht naar het asiel. Men dacht in het asiel dat Ike slechte heupen had en wilde hem daarom in laten slapen. Gelukkig schoot Shiba Rescue te hulp en samen met hen en een aantal vrijwilligers die zich voor Ike inzetten hebben we ervoor kunnen zorgen dat Ike naar ons asiel kon komen.

Toen Ike bij ons binnenkwam zagen we al meteen dat hij een hele lieve Akita is, die iets te weinig sturing en duidelijk te weinig beweging heeft gekregen in zijn leven. We zijn met hem gaan trainen en hij liet meteen een groot leervermogen zien. Waar hij eerst flink uitviel naar tegemoetkomende honden kan hij er nu met de juiste sturing al netjes langslopen. We zijn met Ike veel aan het wandelen, zodat hij meer bespiering krijgt in zijn heupen. De staat van zijn heupen was bij binnenkomst nog niet bekend. Momenteel duidt niks er echter op dat zijn heupen vreselijk slecht zouden zijn. Hij was in het begin wel wankel op zijn achterhand, maar dit was te wijten aan de gebrekkige bespiering. Nu hij meer loopt wordt hij ook steeds stabieler op zijn achterhand.
Onze dierenarts heeft Ike ondertussen onderzocht en de foto's geëvalueerd. Hij heeft, zoals heel veel honden een lichte vorm van HD, maar helemaal niet zorgwekkend. Uiteraard zal hij als hij oud is wat strammer worden en hier wellicht wat ondersteund bij moeten worden, maar voor een grote hond zijn zijn heupen niet bijzonder slecht.
Ike is een hele vrolijke hond en vindt het geweldig dat hij nu zoveel gaat wandelen en meer van de wereld ziet.

We zijn voor Ike op zoek naar leuke, stabiele mensen, die onze training verder willen zetten. Zowel fysiek als mentaal heeft hij het nodig om dagelijks flinke wandelingen met veel uitdaging te maken. Ike kan prima geplaatst worden bij een rustig teefje. Hij kan ook bij kinderen geplaatst worden, mits zij duidelijk worden meegenomen in het trainingsproces van Ike en hem in huis zijn rust gunnen.

Amerikaanse Akita

20/06/2017