Indie Geadopteerd

Lieve, soms wat verlegen meid.

Indie is toen zij nog heel jong was op straat gevonden in Roemenië en via een stichting naar Nederland gebracht toen zij ongeveer een half jaar oud was. Ze was bij haar oude huisje altijd al angstig en kon grommen of blaffen naar bezoek. Haar gedrag werd erger toen het eerste kindje in de familie geboren werd. Indie begon voernijd naar andere honden en katten en claimgedrag te ontwikkelen. Er is om hulp van de stichting gevraagd, maar na 9 maanden op de wachtlijst te staan, stapelde de stress zich rondom Indie zo erg op, dat de baasjes hebben besloten afstand te doen.

Bij ons laat Indie zich zien als een vooral lieve meid. Ze heeft de eerste paar dagen vooral veel bijgeslapen, want ze was behoorlijk overprikkeld. Ze stelde zich wat verlegen op in het begin en keek een beetje de kat uit de boom. Vreemde mannen vindt ze wat spannend, in tegenstelling tot vreemde vrouwen. Ze laat dit zien door dan te blaffen, maar als we Indie sturing daarvoor geven begrijpt ze direct dat dit niet haar taak is, en is ze al snel weer op haar gemak. Ze is heel sociaal naar andere honden en zoekt dan heel bescheiden wat contact. Indie loopt heel netjes aan de lijn, alleen of in een groep met andere honden. Ze vindt op avontuur gaan leuk om te doen, maar het hoeft voor haar zeker niet elke dag.

We zoeken voor haar een huisje waar ze haar dagen lekker relaxt kan doorbrengen. Waar Indie gezellige en fijne wandelingen kan maken en waar ze duidelijke grenzen en structuur krijgt, zodat ze niet terugvalt in haar oude gedrag en de lieverd blijft die ze bij ons is. Indie heeft daarvoor onbewogen mensen nodig, want ze durft het best te zeggen als ze het ergens niet mee eens is. Ze kan dan bijvoorbeeld een poging doen tot happen of 'in de rem gaan' (stoppen met wandelen en omdraaien in de richting waar ze wél naartoe wilt). Indie durft dus wel uit te testen, maar wanneer hier sturing bij wordt gegeven, houdt ze al heel snel op. Ze kan bij kinderen vanaf een jaar of twaalf, zodat Indie haar rust blijft krijgen zoals ze die nu krijgt en het haar niet te druk wordt.

Kruising

Teef - gesteriliseerd