Jack Ter adoptie

Lieve, zachtaardige, wat onzekere slungel.

Jack is door een stichting met ongeveer 6 maanden naar Nederland gehaald. Hij werd toen direct bij zijn laatste eigenaar geplaatst, maar deze omschakeling was natuurlijk veel en heftig voor een jonge hond als Jack. Hij was dan ook behoorlijk van slag, wat zich uitte in grommen. Dit begon bij grommen wanneer hij eten had, maar door te weinig sturing ging hij steeds meer grommen onder steeds meer omstandigheden. Uiteindelijk leidde dit tot een bijtincident toen de eigenaar Jack het tuig om wilde doen en Jack dit te spannend vond. Helaas gaf de stichting geen hulp of begeleiding hierbij, behalve een schriftelijk document wat tips van de gedragsdeskundige van deze stichting. De gedragsdeskundige had Jack echter helemaal niet gezien. De tips hadden dan ook niet het gewenste resultaat. De stichting wilde Jack ook niet terugnemen nadat meneer gebeten was en het niet meer zag zitten met hem en opperde euthanasie. De dierenarts wilde dit echter alleen doen wanneer een gedragsdeskundige schriftelijk wilde verklaren dat dit nodig was en meneer vond geen gedragsdeskundige bereid om deze verklaring af te leggen. Via allerlei kanalen werd meneer op ons geattendeerd en uiteindelijk is Jack dan ook bij ons afgestaan.

Het viel ons bij binnenkomst direct op hoe moe en overprikkeld Jack was. Hij was wel direct heel lief, hetzij wat verlegen naar nieuwe mensen. Met het ontmoeten van nieuwe mensen heeft hij dan ook wat hulp nodig, want dit vindt hij wat spannend. Wanneer er geen druk op hem gelegd wordt en mensen niet meteen in zijn persoonlijke zone treden, maar hem de kans geven om te acclimatiseren, ontdooit hij gelukkig vrij snel. Mannen vindt hij wat spannender dan vrouwen. Jack is duidelijk weinig gewend en wij zijn dan ook druk bezig hem te socaliseren door hem veel van de wereld te laten zien met de juiste sturing, dit doet hem duidelijk goed. Jack heeft een hele prettige energie.

We zoeken een fijn stabiel huisje voor Jack, waar een kalme constante energie hangt. Kleine, drukke kinderen gaat Jack te spannend vinden, maar grotere, rustige kinderen vanaf een jaar of 12 gaat prima kunnen. Jack is nog hartstikke jong en moet al zijn puberteiten nog door. Hij zoekt dus baasjes die dit incalculeren en hem de komende jaren hier goed in begeleiden. We adviseren de bindingscursus bij Jack. Katten kan hij soms nog wat spannend vinden, dus een huis zonder katten heeft de voorkeur. Jack zou wel bij een stabiele oudere hond geplaatst kunnen worden.

Kruising

10/09/2020