James Geadopteerd

Lieve, wat onzekere hond.

James is als pup van 8 weken vanuit de fokker bij zijn vorige baasjes terechtgekomen. De eerste tijd was hij heel lief, maar hij had op die leeftijd wel al voernijd. Toen hij 6 maanden pud was is hij erg ziek geworden. In de tijd van zijn ziekte en herstel hebben zijn baasjes hem minder sturing gegeven waardoor hij angsten is gaan ontwikkelen. Aanrakingen vond hij sindsdien eng en daarbij kon hij ook happen. Zijn baasjes wisten niet hoe ze hem hierbij konden helpen en hebben daarom uiteindelijk besloten hem naar ons asiel te brengen.

De eerste paar dagen bij ons keek James nog een beetje de kat uit de boom. We hebben hem meegenomen met uitdagende wandelingen en zo stelde hij zich steeds meer open en begon meer vertrouwen in ons te krijgen. Ondertussen vindt hij het niet meer zo eng om aangeraakt te worden door ons. Aanrakingen van vreemden vindt hij wel nog moeilijk, maar als je hem rustig benadert, hem de tijd geeft en niet teveel van hem verwacht in één keer, vindt hij het uiteindelijk best oké als je aan hem zit. Hij heeft ondertussen geen voernijd meer, maar bij te weinig sturing zal hij hierin zeker terugvallen in zijn oude gewoontepatroon. Hij loopt keurig mee tijdens de wandelingen, zowel alleen als in een roedel. Hij kan ook prima overweg met de andere honden in het asiel.

We zijn voor James op zoek naar een stabiel huishouden dat hem de sturing, het vertrouwen en vooral de tijd kan geven die hij echt nodig zal hebben. Hij kan prima geplaatst worden bij andere honden, mits deze kalm en evenwichtig zijn. We plaatsen hem niet bij kleine kinderen, tieners in overleg.

Welsh Corgi Pembroke

29/07/2016