Jane Geadopteerd

Lieve, wat onzekere meid.

Jane is in Nieuwegein op straat gevonden. Ze is toen opgevangen door een asiel waar wij regelmatig mee samenwerken. Dit asiel heeft haar 3x geplaatst, maar dit ging helaas niet zo goed. Ze werd steeds geplaatst bij redelijk onzekere mensen of in hele drukke omgevingen, waarbij vooral het probleem was dat ze veel meer vrijheid kreeg dan ze aan kon. Dit leidde ertoe dat ze kon gaan blaffen op straat naar honden of mensen.
Omdat de plaatsingen steeds niet goed gingen, is besloten haar over te dragen aan ons asiel, zodat we de screening en begeleiding van eventuele adoptanten konden verbeteren. Het is voor ons dan ook uitermate belangrijk dat Jane nu in een gezin komt, waar echt rekening gehouden wordt met haar kunnen en ze niet overvraagd wordt, zodat ze eindelijk haar forever home zal krijgen.

Bij ons is Jane ontzettend lief voor iedereen. Ze loopt keurig aan de lijn, zowel alleen als in een groep. Ze reageert hier totaal niet op passerende mensen of honden, ze kijkt er zelfs nauwelijks naar. Bij onzekere mensen kan ze soms wel wat druk worden, omdat het voor haar dan niet helemaal duidelijk is wat er van haar verwacht wordt. Dit is echter super goed bij te sturen en Jane wordt dan ook binnen no time weer helemaal kalm.
Jane had bij binnenkomst in het vorige asiel wat rugpijn. Ze heeft hier toen even pijnstilling voor gekregen, maar dit kon al heel snel afgebouwd worden eens ze meer spiermassa ging opbouwen. Momenteel krijgt Jane alleen nog glucosamine door haar eten ter ondersteuning, maar heeft ze nergens meer last van.

We zoeken een kalm gezin voor Jane, liefst zonder kinderen of enkel met oudere kinderen (15+). Ze heeft in huis veel rust en slaap nodig, zodat ze de prikkels die ze tijdens de wandelingen opdoet, lekker kan verwerken. Ze kan eventueel bij een andere stabiele hond geplaatst worden, liefst een reu, maar Jane vind het ook prima om enigshond te zijn. We plaatsen haar niet bij katten of andere kleine huisdieren. Jane zoekt zelfverzekerde baasjes, die haar onder alle omstandigheden kalm kunnen begeleiden en kunnen helpen waar nodig.

Amerikaanse Bulldog

Teef - gesteriliseerd