Jinx Geadopteerd

Lieve maar onzekere jongen.

Jinx is door ons opgehaald bij een pleeggezin dat hem heeft opgenomen om te voorkomen dat hij geëuthanaseerd zou worden. Het is vrij onduidelijk wat er precies is gebeurd bij de eerste eigenaren, maar Jinx ontwikkelde na een ongeluk, waardoor zijn eigenaresse fysiek gehandicapt raakte, claimgedrag naar haar en ontwikkelde een sterke onzekerheid. Dit leidde tot verschillende bijtincidenten. Jinx kon niet bij zijn pleeggezin blijven omdat ze kleine kinderen en een andere hond hadden, wat leidde tot een onhoudbare situatie.

Jinx oppikken bij zijn pleeggezin was geen probleem, maar nadat hij bij ons was realiseerden we ons hoe overprikkeld hij was en hoe onzeker en onveilig hij zich voelde. Het was niet mogelijk om hem aan te raken zonder een op angst gebaseerde reactie te krijgen. Werk aan de winkel dus! Jinx krijgt bij ons 2x daags lekkere, goed begeleide wandelingen en trainingen en we zien elke dag vooruitgang. Hij loopt keurig mee in verschillende hondengroepen, reageert niet op passerende honden en wij doen elke dag aanraaktraining met hem. Omdoen en afdoen van een riem of muilkorf en hem aanraken is nu mogelijk en hij geniet ervan om geaaid te worden door mensen die hij vertrouwt. Hij vindt nieuwe en onbekende mensen steeds minder spannend, maar nieuwe mensen ontmoeten zal altijd extra begeleiding van zijn nieuwe eigenaren vragen. Jinx begint in te zien dat het leven ook leuk kan zijn en werkt graag met ons samen.

We zoeken een rustig huishouden voor Jinx, met kalme, verstandige mensen die begrijpen dat hij veel sturing van zijn baasjes nodig zal hebben en die zijn gedrag serieus nemen. Iemand die hem helpt om vertrouwen te krijgen in de wereld en mensen die in het begin niet te veel van hem verwachten, waar begrip is voor zijn angsten en grenzen kalm doch duidelijk worden aangegeven. Wij plaatsen Jinx niet bij een gezin met kinderen, maar hij kan wel bij een andere stabiele hond geplaatst worden.

Let op: Jinx zit in ons centrum in Apeldoorn.

Border Collie

02/07/2014