Joep Geadopteerd

Lieve, ietwat onzekere hond.

Joep is met 5 maanden vanuit Hongarije naar Nederland gehaald. Hij is bij een gezin terechtgekomen en het eerste jaar ging alles daar wel goed. Wel was vanaf het begin duidelijk dat Joep veel onzekerheden had en zijn baasjes wisten hem hier niet altijd juist in te begeleiden. Hierdoor ontwikkelde Joep beetje bij beetje wat gedragsprobleempjes die steeds erger werden omdat de omgang niet werd aangepast en Joep zich niet gehoord voelde. In eerste instantie claimde hij zijn voer en speeltjes af en toe wat, maar toen hij 1,5 jaar oud was en dus middenin zijn puberteit zat, begon hij hierbij ook te bijten. Zijn baasjes wisten niet hoe dit gedrag om te keren en dachten dat dit gedrag niet meer te herstellen was, daarom wilden ze hem laten inslapen. Gelukkig nam de dierenkliniek contact met ons op en zo is Joep bij ons terechtgekomen.

Eenmaal bij ons liet Joep zijn mooie, zachtaardige karakter zien, dat wel duidelijk, zoals vaak Cocker eigen is, een scherp randje heeft. Bij te weinig sturing voelt Joep zich niet veilig en schiet hij in de verdediging waarbij hij kan happen. Gelukkig hebben we veel ervaring met Cocker Spaniëls en met veel rust, geduld en duidelijk grenzen kom je heel ver bij deze lieverds. Zo ook bij Joep. Als je hem een veilig gevoel biedt is hij een lieve, vrolijke hond. Natuurlijk zal hij bij te weinig sturing altijd terug kunnen vallen in zijn oude gedrag, dus het is van belang dat hij constant structuur in zijn leven krijgt aangeboden. Joep kan goed overweg met de andere honden hier en loopt ook heel netjes aan de lijn.

We zijn voor Joep op zoek naar een gezin dat hem veel veiligheid kan bieden. Waar grenzen duidelijk worden aangegeven, maar ook waar er begrip voor zijn onzekerheden wordt getoond en hij geholpen wordt hier overheen te komen. Mensen die hem met veel geduld en rust geleidelijk aan meenemen naar vreemde plekken en hem erna de kans geven om goed bij te slapen om alle prikkels te kunnen verwerken. Hij kan prima geplaatst worden bij andere honden. Voor zijn eigen rust plaatsen we hem liever niet bij kleine kinderen, tieners is geen probleem mits deze goed worden meegenomen in Joep zijn trainingsproces.

Engelse Cocker Spaniël

30/05/2016