Joep Ter adoptie

Lieve, wat verlegen jongen.

Joep is op Curaçao op straat geboren en toen hij een paar dagen oud was door mensen met een hondenschool en –opvang meegenomen. Toen hij vier maanden was, is Joep naar Nederland gekomen en is hij bij zijn vorige eigenaren komen wonen. In huis was hij rustig, maar buiten was Joep vanaf het begin gespannen en alert en viel hij uit naar van alles. Een gedragsdeskundige die werd ingeschakeld, adviseerde een muilkorf voor Joep. Helaas namen de eigenaren dit advies niet ter harte. Joep heeft toen, terwijl hij los liep, een andere hond gebeten. De politie werd hierin betrokken en het advies was om Joep in te laten slapen. Gelukkig is dat niet gebeurd en is Joep bij ons afgestaan.

Joep was heel verlegen toen hij bij ons binnenkwam. Als hij mensen voor de eerste keer ontmoet, vindt hij het spannend en kruipt hij het liefste weg. Maar al snel loopt hij lekker mee en zodra hij je de dag erna weer ziet, kwispelt hij volop. Bij het ontmoeten van nieuwe mensen heeft Joep dus nog wat begeleiding nodig. Zodra hij je kent, is Joep een echte lieverd die van knuffels en wandelingen houdt. Hij loopt uitstekend aan de lijn, zowel alleen als met andere honden samen. Als hij goed begeleid wordt, valt Joep niet uit naar passerende honden.

Wij zoeken voor Joep een huisje waar hij begeleid wordt door zelfverzekerde mensen, zodat hij niet meer hoeft uit te vallen en Joep zijn dagen lekker relaxed door kan brengen. Joep is snel tevreden: zo’n anderhalf uur per dag wandelen is genoeg voor hem. Joep heeft in een gezin met kinderen en met katten gewoond en dat ging prima.

Kruising Rottweiler

28/05/2020