Joshua Ter adoptie

Vriendelijke, lieve hond met wat controle gedrag.

De baasjes van Joshua hadden hem overgenomen van andere mensen. Helaas bleken de man en Joshua geen goede match, de twee begrepen elkaar niet goed. Dit leidde tot verschillende bijtincidenten, bijvoorbeeld toen de man Joshua wilde aaien terwijl hij lag te slapen. Het stel besloot daarom Joshua bij ons af te staan, zodat wij een beter passend huisje voor hem kunnen zoeken.

Bij ons laat Joshua zich zien als een leukerd. Hij kan met iedereen overweg, houdt van knuffelen en loopt perfect aan de lijn. Hij pakt met wat sturing ook heel netjes zijn rust, waar wij natuurlijk heel blij mee zijn. Joshua is heel sociaal naar andere honden en hij houdt heel veel (misschien iets te veel) van snoepjes: hij is te dik. Joshua loopt wel al heel goed mee met de wandelingen. We zien dat hij bewegen heel leuk vindt en dit is dus extra belangrijk voor hem. Hij sleept een beetje met zijn voorpootjes, als hij moe is wat meer dan normaal, dit komt door zijn overgewicht en slechte bespiering. Zijn vorige baasjes zijn hiermee naar de dierenarts gegaan en deze zei dat dit niet heel ernstig is, mits er aan zijn conditie en gewicht gewerkt wordt. Onze dierenarts bevestigt dit.

Voor Joshua zoeken wij een huisje waar hij fijn kan blijven bewegen en genoeg rust kan pakken. Een plek waar naar Joshua geluisterd wordt en met zijn grenzen rekening gehouden wordt. Dan is hij een ontzettend lieve hond. Joshua kan prima bij honden en andere dieren geplaatst worden. Hij kan ook bij kinderen wonen, mits hen geleerd wordt hoe ze op een juiste, kalme manier kunnen omgaan met Joshua. Joshua kan namelijk niet zo goed tegen plotselinge drukte of snelle bewegingen, dus drukke kinderen zijn niet de beste match voor deze man.

Welsh Corgi Pembroke

12/02/2020