Kane Geadopteerd

Vriendelijke, maar snel overprikkelde lobbes.

Over het verleden van Kane weten we helaas niet veel. In samenwerking met de politie hebben wij hem uit een huis moeten halen, omdat het baasje niet voor Kane kon zorgen. Het baasje van Kane kampte met veel problemen, zowel fysiek als mentaal en daardoor is Kane veel tekort gekomen.
Toen we Kane op gingen halen, was hij in alle staten. Zijn vacht was erg slecht en hij had overal uitslag. Hij was ontzettend hyper, piepte en schreeuwde de boel bij elkaar. Eenmaal in het asiel werd snel duidelijk dat Kane niet veel gedaan had in zijn leventje: hij had een ontzettend slechte conditie en reageerde overal overspannen op.

Na wat bijgeslapen te hebben werd Kane langzaamaan wat kalmer. Hij heeft echter zo weinig gezien in zijn leven, dat veel dingen nieuw en dus spannend zijn, en daar kan hij dan erg overdreven op reageren. Het passeren van andere honden is gelukkig meestal geen probleem, maar in een groep lopen vindt hij dan wel vaak weer spannend. Ook grasvelden met veel geuren, door poorten heen lopen en gewoonweg veel prikkels achter elkaar ontvangen vindt hij lastig. Hij kan dan hyperactief worden en in zijn stress wat om zich heen of naar je handen gaan happen.
Wij trainen Kane elke dag en hij gaat met kleine stapjes vooruit. Hij heeft echter veel in te halen, dus het zal ook nog wel even duren totdat hij daar is waar hij moet zijn en de wereld rustig en kalm kan benaderen.

We zoeken voor Kane dan ook een persoon of gezin dat hem deze kans wil bieden. Iemand die met veel tijd, geduld en innerlijke rust met deze kerel aan de slag kan gaan. Liefst iemand zonder andere huisdieren en zonder kleine kinderen. Binnenshuis moet Kane voornamelijk slapen, zodat hij de prikkels van buiten goed kan verwerken. Buitenshuis zullen de wandelingen opgebouwd moeten worden in het tempo dat Kane aan kan.
We zijn er van overtuigd dat hij je beste maatje wordt wanneer deze tijd in hem wordt geïnvesteerd!

American Bully XL

01/09/2018