Kayne Geadopteerd

Lieve, wat onzekere jongen.

Kayne komt uit Bulgarije en is via een stichting in Nederland geplaatst bij een gezin. Thuis, bij mensen die hij vertrouwde, ging dit altijd heel goed, al vond hij vreemde mensen altijd wat spannend. Zo zijn er een aantal hap incidenten voorgekomen waar Kayne te weinig duidelijkheid kreeg. Daarnaast viel hij ook uit aan de lijn naar sommige honden. Er is toen een gedragstherapeut van deze stichting ingeschakeld, maar in verband met corona is dit via berichten en filmpjes verlopen, wat niet het gewenste resultaat opleverde. Hierna stapelde de stress zich op bij de baasjes en zagen zij geen andere oplossing dan hem af te staan. Zo is Kayne bij ons gekomen.

In het begin was Kayne wel iets verlegen en vond hij vreemde mensen wat eng. Hij keek dan eerst de kat uit de boom. Hoj heeft inmiddels al grote stappen gezet en kan nu makkelijk met vreemde mensen omgaan met de juiste begeleiding. Wanneer hij je kent, houdt hij van een goede knuffel en al helemaal wanneer hij je vertrouwt (dan durft hij er zelfs voor te vragen ;)). Kayne loopt heel netjes aan de lijn en valt met de juiste sturing niet uit. Kayne is sociaal naar andere honden, hij kan ook makkelijk met andere honden in één groep lopen.

Kayne kwam bij ons met een blessure aan zijn rechter achterpoot. Er werd over gesproken alsof het wel ging en niet zo serieus was. Al snel zagen we dat dit niet het geval was. Kayne heeft aan zijn achterpoten twee overstrekte pezen. Dit zorgt ervoor dat zijn enkels bij elke stap omklappen, als het ware. Dit zorgt bij dus voor ontzettend veel pijn bij elke stap (al laat hij het niet snel zien). Een operatie was niet mogelijk, omdat ook zijn heupen in slechte conditie zijn. Dit zorgde ervoor dat zijn heupen het niet zouden aankunnen, al hadden we wel een operatie gedaan. Dus hebben we een andere oplossing bedacht: een rolstoel. Hij begint er langzaamaan aan te wennen, het is natuurlijk hartstikke vreemd voor hem. Beetje bij beetje gaat het beter en kan hij wat meer lopen. Hij loopt nu per keer zo'n half uurtje, en dat is helemaal prima voor hem. Ook hebben we voor hem een brace laten maken, waar hij nog even aan moet wennen. Omdat Kayne speciale zorg nodig heeft, zoeken wij voor hem ook naar een gastgezin. Dit zou voor hem een enorm fijne (tijdelijke) uitkomst zijn. Voor meer informatie hierover kunt u vrijblijvend bellen naar ons telefoonnummer!

We zoeken voor Kayne een plek waar hij zich veilig gaat voelen, zodat hij niet terug zal vallen in zijn oude gedrag. Hij zoekt een huis waar mensen hem zijn rust gunnen en waar hij de begeleiding krijgt die hij nodig heeft. Kayne vindt wandelen wel leuk, maar veel beweging heeft hij niet nodig. Katten vindt Kayne nog wel spannend, andere honden zijn geen probleem.

Reu - gecastreerd

31/05/2019