Kayne Ter adoptie

Lieve, wat onzekere jongen.

Kayne komt uit Bulgarije en is via een stichting in Nederland geplaatst bij een gezin. Thuis, bij mensen die hij vertrouwde, ging dit altijd heel goed, al vond hij vreemde mensen altijd wat spannend. Zo zijn er een aantal hap incidenten voorgekomen waar Kayne te weinig duidelijkheid kreeg. Daarnaast viel hij ook uit aan de lijn naar sommige honden. Er is toen een gedragstherapeut van deze stichting ingeschakeld, maar in verband met corona is dit via berichten en filmpjes verlopen, wat niet het gewenste resultaat opleverde. Hierna stapelde de stress zich op bij de baasjes en zagen zij geen andere oplossing dan hem af te staan. Zo is Kayne bij ons gekomen.

Bij ons is Kayne wel iets verlegen en vindt hij vreemde mensen wat eng. Hij kijkt deze mensen dan eens goed op en neer en wanneer alles lekker rustig gebeurt, is er niks aan de hand en is Kayne een grote lieverd. Wanneer hij je kent, houdt hij van een goede knuffel en al helemaal wanneer hij je vertrouwt (dan durft hij er zelfs voor te vragen ;)). Hij loopt bij ons heel netjes aan de lijn en valt met de juiste sturing niet uit. Kayne is heel sociaal naar andere honden, hij kan ook makkelijk met andere honden in één groep lopen.

Momenteel heeft Kayne een blessure aan zijn rechter achterpoot, waardoor hij maar drie keer per dag 10 minuten mag wandelen. We doen het dan ook zeker rustig aan met hem totdat dit is genezen. Wij kunnen niet inschatten hoelang dit proces gaat duren, maar zolang dit duurt mag Kayne niet meer wandelen dan dat hij nu doet.

We zoeken voor Kayne een plek waar hij zich veilig gaat voelen, zodat hij niet terug zal vallen in zijn oude gedrag. Hij zoekt een huis waar mensen hem zijn rust gunnen en waar hij de begeleiding krijgt die hij zo nodig heeft. Kayne vindt wandelen wel heel leuk, dus wanneer hij genezen is zou hij het ook heel leuk vinden om op avontuur te gaan en veel van de wereld te zien te krijgen. Van katten krijgt Kayne nog wat spanning. Wij gaan hiermee trainen wanneer hij gezond is en meer aankan, fysiek en mentaal.

Kruising

31/05/2019