King Ter adoptie

Avontuurlijke, maar onzekere jongen

King woonde vanaf pup bij zijn eerste bazinnetje. Daar was hij altijd al wat terughoudend naar mannen. Toen King een maand of zes was, begon hij te blaffen en grommen naar vreemde mensen. Hij ontwikkelde verlatingsangst en als hij in de bench zat omdat er bezoek was, probeerde hij deze kapot te bijten. Helaas liep de spanning bij King een aantal keer zo hoog op, dat dit leidde tot een bijtincident. Zo is hij een keer uit de tuin ontsnapt en heeft toen de buurman gebeten. Omdat King in een kinderrijke omgeving woonde, raakten gemeente en politie betrokken bij de situatie. Zo is King uiteindelijk bij ons terecht gekomen.

King was supergespannen toen hij bij ons kwam en vond het moeilijk om zijn rust te vinden. Vreemde mensen vond hij erg spannend. We zijn met hem aan de slag gegaan met onder andere aanraaktraining en wandelingen met verschillende mensen. King maakt mooie stappen vooruit, maar zal de komende tijd nog veel hulp en begeleiding van zijn baasjes nodig hebben. King loopt netjes aan de lijn, zowel alleen als in een groep. Hij reageert niet op passerende honden.

Wij zoeken actieve baasjes voor King, die leuke en uitdagende dingen met hem willen gaan ondernemen. Mensen die hem kunnen laten zien dat je ook een hoop plezier kunt maken in het leven, en niet alles zo serieus hoeft te nemen. Wij plaatsen King niet bij jonge kinderen of andere dieren. Hij zou wel bij een stabiele teef geplaatst kunnen worden.

Siberische Husky

04/04/2018