King Ter adoptie

Avontuurlijke jongen, die zich soms wat stoerder voordoet dat hij is.

King woonde vanaf pup bij zijn eerste bazinnetje. Daar was hij altijd al wat terughoudend naar mannen. Toen King een maand of zes was, begon hij te blaffen en grommen naar vreemde mensen. Hij kon niet meer goed alleen zijn, omdat hij dan op zijn bazinnetje begon te roepen en als hij in de bench zat omdat er bezoek was, wilde hij haar beschermen en ging daarom aan de bench trekken en knagen. Helaas liep de spanning bij King een paar keer heel hoog op, wat uiteindelijk natuurlijk leidde tot een bijtincident. Er was geen andere manier meer voor King om aan te geven dat hij niet lekker in zijn vel zat. Die keer was hij uit de tuin ontsnapt en heeft toen de buurman gebeten omdat deze King probeerde te pakken, waar hij natuurlijk van schrok. Omdat King in een kinderrijke omgeving woonde, raakten gemeente en politie betrokken bij de situatie. In samenspraak hiermee en met ons, is besloten dat het beter was om een ander huis voor King te zoeken, omdat zijn bazinnetje hem niet de sturing kon geven die hij nodig heeft.

King was nogal gespannen toen hij bij ons binnen kwam en vond het moeilijk om zijn rust te vinden. Vreemde mensen vond hij in het begin erg spannend. We zijn met hem aan de slag gegaan met onder andere aanraaktraining en wandelingen met verschillende mensen. King maakt super stappen vooruit, al zal hij in het begin na een adoptie altijd wel nog een tijdje hulp en begeleiding van zijn baasjes nodig hebben. Hij is door alle gebeurtenissen het vertrouwen in mensen wat kwijtgeraakt, dus dit moet je echt verdienen bij hem. Hij heeft zeker een week of 4 nodig voordat hij contact begint te maken en het vertrouwen kan gaan groeien. King loopt netjes aan de lijn, zowel alleen als in een groep. Hij reageert niet op passerende honden.

Wij zoeken actieve baasjes voor King, die leuke en uitdagende dingen met hem willen gaan ondernemen. Mensen die hem kunnen laten zien dat je ook een hoop plezier kunt maken in het leven, en niet alles zo serieus hoeft te nemen. Wij plaatsen King niet bij jonge kinderen of andere dieren. Hij zou wel bij een stabiele teef geplaatst kunnen worden.

Siberische Husky

04/04/2018