Kuno Geadopteerd

Kuno is vanuit Roemenië naar Nederland gekomen toen hij 9 maanden oud was. Eenmaal in Nederland werd hij bij een man geplaatst die slecht ter been was en erg klein woonde. In het begin ging alles goed met Kuno, maar hoe meer Kuno in de puberteit kwam en hoe slechter de begeleiding werd die zijn baasje hem kon bieden wegens verslechterend fysiek gestel, hoe onveiliger Kuno zich voelde. Uiteindelijk ging Kuno zichzelf verdedigen tegen onbekende invloeden, voornamelijk vreemde mensen. Hij kon mensen dan in de broekspijp happen.
De dierenarts van meneer adviseerde euthanasie vanwege dit gedrag. Iets dat natuurlijk absurd is, aangezien veel honden dit gedrag gaan vertonen wanneer hun stress veel te hoog oploopt. De stichting die Kuno naar Nederland heeft gehaald had geen opvang voor hem en kon daardoor niks voor hem betekenen.
Gelukkig bereikte het bericht van Kuno ons net voordat hij ingeslapen zou worden en we hebben meneer direct gebeld dat wij hem zouden komen halen, waar gelukkig akkoord mee werd gegaan.

Zodra we Kuno in de handen hadden werd al duidelijk dat er geen greintje kwaad in hem zat, maar dat hij gewoon in een zeer verkeerde situatie zat. Bij ons ontspande Kuno gelukkig al snel. Hij is ontzettend lief en sociaal naar andere honden, katten en alle andere dieren. Vreemde mensen zijn ook geen probleem, hij vindt iedereen even lief. Kuno is echt een vrolijke, lieve hond. Hij zoekt dan ook een gezellig gezin dat lekker met hem wil wandelen en hem lekker genoeg laat slapen. Hij kan prima bij kinderen of andere dieren geplaatst worden en is een uitstekende beginnershond.

Kruising Herder

01/07/2015